Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Churchill Highlander

Featured Replies

Publicerat

Någon som känner till något om detta vapen?

Har precis lämnat in en ansökan om detta med, bushnell 4/16x40 belyst duplex kikarsikte och dämpare från poff tech...

Publicerat
Någon som känner till något om detta vapen?

Har precis lämnat in en ansökan om detta med, bushnell 4/16x40 belyst duplex kikarsikte och dämpare från poff tech...

Jag lånade en Churchill Highlander i kaliber 222 för 7-8 år sedan. Det jag minns är att man kunde önska mer av precisionen om man vill uttrycka sig snällt. Men det var ju bara ett exemplar och så mycket mer än så vet jag inte om märket. Ett tips är ju att provsjkuta noga om det finns möjlighet.

Publicerat
  • Författare

Har ju ingen möjlighet till det, bor själv i södra sverige medans vapnet är i långt upp i norra delen.. ;) Det va inte så kul att höra, men får väll se när det dyker upp efter inskutningen..

Publicerat

har själv ägt en churchill highlander i .222R och jag var ju inte speciellt nöjd med den så jag hoppas att det var ett måndagsexemplar

Publicerat
  • Författare

Jag tycker att jag hittar väldigt lite information om själva vapnet.. Får hoppas på att det inte är fullkomligt värdelöst..

Publicerat
Jag tycker att jag hittar väldigt lite information om själva vapnet.. Får hoppas på att det inte är fullkomligt värdelöst..

jag själv försökte hitta info när jag ägde en men det var hopplöst tyvärr

Publicerat

pmt har varat såhär på robsoft:

"Churchill är var då på 80-talet ett "trade name" som verkar ha lite olika ursprung. De importerades till div länder av en fima som heter Kassnar och kallas i bland för Churchill-Kassnar. De flesta är gjorda på 80-talet mig veterligen. Hagelbössorna tror jag kommer från Franchi, men jag kan ha fel där. Vem som gjorde studsarna vet jag inte, men att de är gjorda i italien är nog en ganska så självklar gissning, att det är lite sisådär med kvaliteten är nog inte heller särdeles kontroversiellt. Men jag har sett nått om att en del 22:or märkta Chruchill ska vara gjorda på Filpinerna......

Vad jag tror mig veta är att Kassnar inte fick använda Churchill efter 1988, eftersom EJ Churchill då rekonstruerades av bla Donald Dallas och är nu återigen en brittish gunmaker med lite stil.

Edit: hittade en gammal auktionskatalog med tillverkningsland Japan på studsarna, Kassnar sålde hagelvapen under namnet Churchill och Omega fram till 1988, 1989 konkade firman. Du får kolla på stämplarna och se efter var den kan komma från."

Kan tillägga att en kompis på Nya Zeeland äger en .243 Churchill som ser ut som skit men skjuter riktigt bra, (trots obefintlig omvårdnad), denna ska vara gjord av F.I.A.S i Italien. Kvaliteten kan nog vara ojämn - men kompisens bössa och jag sköt 5-skotts serier som täcktes av det lilla portionssnuslocket (46 mm) på 200 yards, så det finns nog "smör-knivar" som fungerar oxå......

Raggarö

Publicerat
Har ju ingen möjlighet till det, bor själv i södra sverige medans vapnet är i långt upp i norra delen.. :lol: Det va inte så kul att höra, men får väll se när det dyker upp efter inskutningen..

Är lite nyfiken varför i hela friden man köper en studsare man inte vet nåt om, utan att se den och testa den först från andra delen av landet???? När beg. marknaden översvämmas av bra 6,5:or i hela landet????

Publicerat
  • Författare
Är lite nyfiken varför i hela friden man köper en studsare man inte vet nåt om, utan att se den och testa den först från andra delen av landet???? När beg. marknaden översvämmas av bra 6,5:or i hela landet????

Anledningen va för kikarsiktet och dämparen, fick den till så billigt pris så att jag i princip fick bössan gratis.. :ph34r:

Annars hade det inte varit så lockande.. ;)

Publicerat
Anledningen va för kikarsiktet och dämparen, fick den till så billigt pris så att jag i princip fick bössan gratis.. :lol:

Annars hade det inte varit så lockande.. :D

Det förklarar ju lite.............bara hoppas på att du blir nöjd!!

Publicerat
  • Författare
Det förklarar ju lite.............bara hoppas på att du blir nöjd!!

Pratade precis med ägaren, och han säger själv att han har haft samma utförande utav .222 och den va urkass, men att 300m på lerduva inte är problem, hade tydligen skjutit kråka på 400m med vapnet.

Dock blir det skillnad utan dämparen på enligt honom.