Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hungaria 2000E

Featured Replies

Publicerat

Hej. Jag har fått ta över en hungaria nu när jag blev klar med jägarexamen. Var idag på banan och prova skjuta skeet för första gången. Men så fort man börjar prata med nån så frågar dom direkt vilken borrning det är på bössan och jag står där som ett fån och vet inte vad jag ska svara.. Så min fråga är om nån kunnig kan svara på vad det är för borrning?

På undre pipan står det 18 och på övre står det 17,5.

Sen är det ju den ständiga frågan om man kan skjuta stål med denna bössa? Sitter ingen lilja på men ett märke som ska betyda Definitive nitro proof och jag tycker mej ha hört att man kan sjuta stål i den då eller är jag ute och cyklar?

Mvh/Robster

Publicerat

Jag tror den nedre är ½ och den övre är full. I den undre pipan (½) kan du skjuta så mycket 24g övningsammo som du orkar och lite till.

Publicerat
  • Författare

Tackar så mycket för svaret jampe:) 1/2 och full.. Är det är bra allround borrning eller borde man fixa till det hos nån smed?

Mvh/Robster

Publicerat

Full är helt ute enligt förståsigpåarna, med det är väl tveksamt om det är värt att kosta på den bössan nåt. Prova med filtförladdade patroner när du skjuter bly på jakten. Testa som sig bör först på tavla/slamtavla.

Publicerat
  • Författare

Ok. Nej den är nog inte värd speciellt mycket faktiskt. Men det lilla jag har skjutit(skeet&trap) så träffar jag hyfsat på det jag vill träffa och bommarna beror nog mest på att det är skit bakom kolven så den får vara som den är;) Tack för svaren iaf=)

Mvh/Robster