Publicerat Augusti 2, 201015 yr Hej jag har en Gyttorp Scandium 20/.22 Hornet. Jag funderar på vilka fästen jag ska köpa till kikarsiktet. Jag kom över ett par Weaver fästen från ebay men jag vet inte om det går att montera en Weaverskena på kombin. Någon som har erfarenhet eller idéer för vilka fästen jag ska köpa? Mitt kikarsikte är Leupold VX1 2-7x28.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Hej jag har en Gyttorp Scandium 20/.22 Hornet.Jag funderar på vilka fästen jag ska köpa till kikarsiktet. Jag kom över ett par Weaver fästen från ebay men jag vet inte om det går att montera en Weaverskena på kombin. Någon som har erfarenhet eller idéer för vilka fästen jag ska köpa? Mitt kikarsikte är Leupold VX1 2-7x28. Är det inte frästa spår på den kombin? Och ska du ha ett fast montage eller någon typ av snabbfäste? Vill du montera en weaverskena låter det som ett jobb för en vapensmed och du får ett högre montage än om du utnyttjar de befintliga frästa spåren eller är jag ute och cyklar? Mvh
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Författare Är det inte frästa spår på den kombin? Och ska du ha ett fast montage eller någon typ av snabbfäste?Vill du montera en weaverskena låter det som ett jobb för en vapensmed och du får ett högre montage än om du utnyttjar de befintliga frästa spåren eller är jag ute och cyklar? Mvh Det är en 11 mm skena på den. Antar att jag måste skaffa mig några normala fästen. Det verkar dock vara ganska så överprisat i Sverige så man får väl titta på import från ebay. Problemet är väl att hitta rätt grejer där som passar.
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Författare Det är en 11 mm skena på den. Antar att jag måste skaffa mig några normala fästen. Det verkar dock vara ganska så överprisat i Sverige så man får väl titta på import från ebay. Problemet är väl att hitta rätt grejer där som passar. Köpte ett par Weaver tip off mounts med 3/8 dovetail för skenan som sitter på bössan.