Publicerat Augusti 3, 201015 yr I dag skulle jag och mina barn ut på skogsvägarna och kolla efter djurspår så vi och en granne tog fyrhjulingarna och åkte i väg och på hem vägen så ropade sonen till att där ligger en älg... Vi stannade till och visst där låg en ungko som inte rörde på sig mer än blinkade med ögonen och vi stod 2 meter i från den så tog en pinne och petade till på den men rörde inte mer än på ögonen innan hade vi med provat ropa till och även klappa händer å inga reaktioner Så nu var det bara kontakta polisen och få tillstånd för avlivning och det måste jag säga gick snabbt vakthavande befäl tyckte vi snabbt skulle göra slut på lidandet för älgen Hem och hämta bössa och älgvagnen vi ville inte lämna den på detta ställe utan lägga den på bättre plats så rovdjuren får mat Flugorna hade börjat äta på bakdelen
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Usch, den såg minst sagt inte så frisk ut. Tar man prover gånger som dessa och skickar in för analys eller är det bara att lägga ut den åt rovdjuren? Smittorisk?
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare Usch, den såg minst sagt inte så frisk ut.Tar man prover gånger som dessa och skickar in för analys eller är det bara att lägga ut den åt rovdjuren? Smittorisk? Dom jag pratade med sa bara lägg ut den åt rovdjuren... det är en sån där kallad fibromälg var visst vanligt för många år sen dom får en massa bölder
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Usch men bra jobbat. Tack vare er så slapp den i vart fall en stunds lidande. //
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Arma djur! Tur att den låg synlig för er och slapp lidandet. Tänk att vi jägare är såna illasinnade, mördande djurhatare...
Publicerat Augusti 5, 201015 yr Författare Upp i skogen i dag och kolla om nåt djur besökt platsen där älgen ligger men inget djur alls som varit där nu efter några dagar... Åtelkamera har en varit och monterat på platsen sen vi la dit älgen och inte en bild :S Lite tråkigt ändå... Men pratade med en här i byn och han har åtel varje år efter renslakt och han sa allt från några timmar till 14 dagar kan det ta innan rovdjuren upptäcker en matplats...
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Författare I natt har nalle hittat igen den 01,59 har dom ätit upp halva älgen eller mer... Fick bilder av en som kollar i skogen dagligen och han sa det var spår av flera
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Författare Helt klart hade man ju velat sitta i skogen på lördag... Men utan bössa och med barn helg blir det inte lätt alls :S
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Jag har en känsla av att vi ska vara tacksamma över att det inte är bilder med doft i... Där luktar det nog inte hallon... När du får möjlighet så luktar du dig väl fram till den nallen? Låt oss bara hoppas att det inte är en sån nalle som i historien..... den som jägaren missade och knackade honom på axeln...