Publicerat Augusti 3, 201015 yr Ni som har en bygel, då med möjlighet till kikarmontage skall kolla in detta. Jag har kollat på kolvkamshöjare till min 45/70 1895a Marlinbygel men dessa stretchgrejor funkar inte för män från vischan. jag har rätt ofta skäggstubb och ett skott med en sådan fyller ögonen med tårar när man efter första skottet funderar på hur många skäggstrån man egentligen har kvar på kinden. sedan följs detta upp av instinktiv ilska. Så jag pratade med Christian om detta om han kunde sy en tingest som dels INTE greppar tag i kinden samtidigt som den har friktion. vidare ville jag kunna bära med mig extra patroner OM jag ville på ett praktiskt sätt. jag ville sedan kunna välja höjd på kindstödet, för sådant ville jag dessutom ha. vi mätte och pratade om saken och Christian började sy. Sen har jag varit lite gnällig för man vill ju helst ha den dagen innan man beställde. Nu kom det ett brev på posten idag, gissa om jag blev glad! Christian, byt yrke! jag blev så jävla nöjd! så nöjd så jag fick ett migränanfall (av någon anledning) och blev klubbad i sängen, hehe! jag har försökt svara på samtal från Christian men har inte hunnit dit... åter till höjaren. inne där inläggen som Christian skickar med har man kardborre att fixera sina inlägg så de inte flyttar sig. Vidare har Christian satt fast kardborre på båda sidor av tre inlägg han skickade med, inlägg av skumgummi med rätt hårdhet. så man sätter ihop höjden innan man placerar den i "facket och trycker fast dem. Sen spänner man höjaren runt kolven med rejält spänn vilket formar skumgummit snyggt runt kolven vilket är högst ovanligt att så blir fallet! jag har olika siktlinjehöjd på aimpointen och 3-12x56an vilket avhjälps med ett extra inlägg. Kanon! Christian vet att jag har Adams patronhållare sedan innan och gjorde således ett fäste för denna på motstående sida vilket gör det supersmidigt att rycka loss patronhållaren när man ska stoppa undan skotten. antalet anpassar man så att bössan hänger med rätt tyngdpunkt i handen som hundförare och en annan på passet. BILDER: Christian, jag är skitnöjd!! så jävla nöjd! stort tack för hjälpen. till er andra kan jag bara säga er att ni borde nog fundera på att prova denne om ni lider av samma förlust av kindkontakt jag tidigare gjort.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr -Karl ledsen att det tog lite tid innan jag blev klar med dem men det var så många tankar och funderingar som jag var tvungen att få till och fungera över. Karl hade önskat ett lyft i bakkanten med cirka 30 mm och en offset på 7-15 mm i sida, det skall sägas att jag har redan nu funderingar för framtiden och det är klart att man kan förbättra utformningen i delar eller anpassa den för andra vapen/önskemål. Jag är oerhört glad om det är så att allt verkar fungera som tänkt och det är som du har önskat. /Christian
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare -Karl ledsen att det tog lite tid innan jag blev klar med dem men det var så många tankar och funderingar som jag var tvungen att få till och fungera över.Karl hade önskat ett lyft i bakkanten med cirka 30 mm och en offset på 7-15 mm i sida, det skall sägas att jag har redan nu funderingar för framtiden och det är klart att man kan förbättra utformningen i delar eller anpassa den för andra vapen/önskemål. Jag är oerhört glad om det är så att allt verkar fungera som tänkt och det är som du har önskat. /Christian om jag säger så här: jag har placerat rätt mängd innehåll i kolvhöjaren, så nu slänger jag upp bössan med slutna ögon och öppnar dem med en söt liten 2 moa röd fläck mitt i tuben. så ska det vara! den annars ganska fladdriga bössan, som är kolvanpassad till öppna rm blir fyllig och lite trevligt mjuk mot kinden. Nu är jag där och tassar i landet med att krypa ner i bössan men det ska vara den känslan. den e ju snygg! bössan står i spottarnas ljus på köksön på en av dina kuddar nu för allmän beskådan av vegetarianen Jenny, mig och Frasse!
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Ser ju helt klart bra ut, Cris blir lite som Lena Ph snart "jag syr mina egna kläder" Calle, på bilden ser det ut som om flera av dina tändhattar saknas eller sitter väldigt djupt //
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare Ser ju helt klart bra ut, Cris blir lite som Lena Ph snart "jag syr mina egna kläder"Calle, på bilden ser det ut som om flera av dina tändhattar saknas eller sitter väldigt djupt // Skure, på dom skotten skiter jag i vilket, hur den än sitter är den flat som Eva Dahlgren efter jag skickat bulan ja, dom sitter så djupt i nästan nya starlinehylsor. Det är min redding T7 som är så kraftig vettu!
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Ser ju helt klart bra ut, Cris blir lite som Lena Ph snart "jag syr mina egna kläder"Calle, på bilden ser det ut som om flera av dina tändhattar saknas eller sitter väldigt djupt // Frågan är bara vad Lasse skall ha uppsytt? Du kanske vill ha en bandolier, har hört att din ammo åtgång motiverar en sådan. /Christian
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare Frågan är bara vad Lasse skall ha uppsytt? Du kanske vill ha en bandolier, har hört att din ammo åtgång motiverar en sådan./Christian en vak-klänning kanske? den var kanske för låg... bandolier hade varit coolt, det har ballhetsfaktor
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Har en grej på gång, ligger på stolen här hemma, låt oss kalla det "Vakyrian" ev kan jag vara klar med den till efter helgen. /CHristian
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Skure, på dom skotten skiter jag i vilket, hur den än sitter är den flat som Eva Dahlgren efter jag skickat bulan ja, dom sitter så djupt i nästan nya starlinehylsor. Det är min redding T7 som är så kraftig vettu! Skönt, som jag trode har du koll Redding is da skit Frågan är bara vad Lasse skall ha uppsytt? Du kanske vill ha en bandolier, har hört att din ammo åtgång motiverar en sådan./Christian Nja skjuter nog inte hälften av vad du med flera gör men visst vore det COOLT Satan vad det skulle reta gubbarna i laget om man kom med en sådan till älgjakten //
Publicerat Augusti 3, 201015 yr en vak-klänning kanske?den var kanske för låg... bandolier hade varit coolt, det har ballhetsfaktor Hmm kanske en i varm räv fäll dårå //
Publicerat Augusti 3, 201015 yr http://after5catalog.typepad.com/theafter5...6/bandolier.jpg Om man byter användningsområde på denna vore den inte så dum till fågeljakten. //
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Författare http://after5catalog.typepad.com/theafter5...6/bandolier.jpgOm man byter användningsområde på denna vore den inte så dum till fågeljakten. // skulle du ha granater i remmen då eller. ingen dum idé men naturvårdsverket protesterar nog i avseendet att jakten inte är selektiv nog. skuris, när har du långhållsskytte nästa gång? det var väl något sådant L-B var på när han hade så kul.
Publicerat Augusti 4, 201015 yr skulle du ha granater i remmen då eller. ingen dum idé men naturvårdsverket protesterar nog i avseendet att jakten inte är selektiv nog. skuris, när har du långhållsskytte nästa gång? det var väl något sådant L-B var på när han hade så kul. DU borde ha PM om jag inte gjorde bort mig.. Återkommer i så fall. //
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Snyggt! Men får man fråga vad det är för cigarrer du matar till den där bössan?
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Författare Snyggt! Men får man fråga vad det är för cigarrer du matar till den där bössan? äh, det är bara kaliber 45/70, lätta kulor på 22.6 gram med 50+ gr N200 bakom. lämnar pipan i runt 600 m/s skulle jag gissa på