Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Predator Ursus jaktställ

Featured Replies

Publicerat

Mors!

Var på Fäviken i helgen och köpte mig ett nytt Ursus jaktställ.

Har bara smugit omkring lite och lockat räv men det kommer att användas framför allt under älgjakten och senare för toppfågel.

Tycker det känns som ett rätt vettigt ställ! Tyst och smidigt.

Några fler som köpt/testat det?

/L

Publicerat
Mors!

Var på Fäviken i helgen och köpte mig ett nytt Ursus jaktställ.

Har bara smugit omkring lite och lockat räv men det kommer att användas framför allt under älgjakten och senare för toppfågel.

Tycker det känns som ett rätt vettigt ställ! Tyst och smidigt.

Några fler som köpt/testat det?

/L

Sitter just och funderar om jag ska beställa ett. Lite osäker dock hur det är mot väta? Står att det ska vara vattentätt och smuts och vatten avvisande. Nått du hunnit med att testa?

Publicerat

Är jäkligt sugen på ett ställ jag med. Tror inte det är helt vattentätt men nästintill.

Publicerat
  • Författare

Jo jag har varit ute lite i regnet nu ett par dagar.

Känns som det funkar förvånandsvärt bra.

Det blir lite blött i armvecket om du bär bössan med böjd arm typ.(det blir i.o.f.s. alla plagg utom galonstället)

Sen tror jag det blir lite blött under t.ex. remmarna till ryggsäcken tack vare att man sabbar andningen i plagget.

Dragkedjorna är inte vattentäta heller men det är inget jag lidit av hittills.

Ska ut och smyga lite mer men hittills känns det då bra.

/L

• 4 weeks later...
Publicerat

så hur känner ni som har detta ställ? funkar det bra eller är ni rent ut sagt missnöjda med något och kanske hellre skulle ha köpt något annat?

jag hade nämligen tänkt köpa stället, men är lite tveksam till vattenavisningsförmågan på "endast" 8000mm. men annars tyckte jag att det verkade som ett rejält ställ kvalitetsmässigt och en del smarta lösningar såsom ventilationsfickor, plus att det ändå inte är ett renodlat skalplagg där man måste ha lager på lager.

• 2 weeks later...
Publicerat

Efter en månads användande har jag upptäckt flera detaljer som jag vill ändra på.

Men först tar jag det positiva sakerna.

Bra material, tyst och väldigt motståndskraftigt mot vatten.

Bra camomönster, smart att det är vändbart, sommar/vinter.

Nu de mindre bra sakerna.

Med början nerifrån

Dålig resår vid benslut. Saknar en riktig rem att dra åt vid benslutet. Saknar en krok att fästa i skoremmarna.

Dragkedjorna för ventilation på benen borde öppnas tvärtom. uppifrån och ner i stället för som nu nerifrån och upp.

Tex. om man pulsar i djup snö eller går i högt blött gräs samtidigt som man vill ventilera.

Fickorna på benen har för små öppningar, jag får knappt ner mina nävar.

Sidofickorna har en tendens att vändas ut och in när man rör sig och det inte ligger något tungt i fickan. En enkel tryck-knapp hade löst problemet.

Knäppningen i midjan är undermålig. En bra krok men två helt värdelösa små tryck-knappar som gör att man är tvungen att använda bälte.

Onödigt med dubbel uppsättning knappar för hängslen. Det går ju lika bra att fästa hängslena på insidan när byxan är vänd åt det hållet , knapparna sitter ju ändå där.

Nu jackan

Saknar ett tumgrepp vid ärmslutet.

De laminerade fickorna på ärmarna är det första som skrapar emot och väsnas när man ska smyga.

Dragkedjan i jackan borde även vara öppningsbar nerifrån för att kunna ventilera bättre vid tex nederbörd eller för bättre åtkomst till kniv och annat som kan sitta på bältet.

Öppningarna på alla bröstfickor är så små att jag omöjligt kan få ner handen för att få upp ett mindre föremål tex en patron.

Bröstfickorna sitter för högt placerade, har man en ryggsäck med bröstrem så hamnar den mitt i dragkedjan för fickan.

Saknar en sk kartficka, en stor ficka med stor öppning som kan rymma ett ark A4. Där man kan stoppa tex kikaren man plockat av bössan eller ett par rejäla vinterhandskar.

En stor ryggficka vore inte fel, där man kan få med en liten matsäck när ryggsäcken inte är med.

Publicerat

Bra recension! Har du pratat med någon ansvarig för kläderna om dina synpunkter? Dom borde bli glada för att få höra dina åsikter.

Publicerat
Bra recension! Har du pratat med någon ansvarig för kläderna om dina synpunkter? Dom borde bli glada för att få höra dina åsikter.

Jag håller med, tror dom blir glad av lite recension.

Publicerat

Ska ta upp mina synpunkter vid tillfälle.

• 1 month later...
Publicerat

Har precis läs denna tråd. finns det fler som andvänt detta ställ som är sugen på att komma med ris å ros är ju lite sugen på ett.