Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundträning & Fågeluppfödning

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som känner till var det finns någon fågeluppfödning och där man kan få köpa levandes fågel t. ex. dalpripa, tjäder som man kan ha för träning av unghunden.

Den som vet om något ställe och som kan skicka fågel med buss t. ex. kan skicka mig ett PM så behöver ingen utomstående få nys om personerna som sysslar med uppfödning.

Jag tackar på förhand för ev. hjälp och tips jag kan få av Er och givetvis hoppas på tur.

Publicerat

Vart bor du?.

Publicerat
  • Författare

Kalix. Känner Du till någon isf? Skicka PM isf till mig.

Publicerat

Jag skulle välja rapphöns ! Har själv tränat på sådana i höstas och det var mycket bra träning. Vet ej var man får tag i sådana men ska forska lite...

Publicerat
  • Författare
Jag skulle välja rapphöns ! Har själv tränat på sådana i höstas och det var mycket bra träning. Vet ej var man får tag i sådana men ska forska lite...

Var har Du rapphöns hos Dig el. har Du köpt in dom själv för träning? Jag har ett par tel.nr. men det är söder ut. Östergötland och neråt Skåne. Dom hinner frysa ihäl innan dom är här. :o

Har snön blivit hårt packad hos Er i blåsten nu så att en hund kan springa på den?

Tackar på förhand! :D

Publicerat

Har inte egna höns ! Har tränat hos en kompis.Han köper alltid hönsen på våren/sommaren .Skall höra med honom varifrån dom kommer.Snön runt samhället bär ingen hund , hur det ser ut på fjället vet jag inte men det borde vara bättre än sist du frågade.Det har ju stormat som tusan sista tiden :o :- :D Är du sugen ? ;)

Publicerat
  • Författare
Har inte egna höns ! Har tränat hos en kompis.Han köper alltid hönsen på våren/sommaren .Skall höra med honom varifrån dom kommer.Snön runt samhället bär ingen hund , hur det ser ut på fjället vet jag inte men det borde vara bättre än sist du frågade.Det har ju stormat som tusan sista tiden :o :- :D Är du sugen ? ;)

Ja visst, så in i norden! ;) Tänk att få fara upp på fjället och släppa lös energin och se henne jobba det är fina fisken det. :D ::):P

Publicerat
  • Författare
Min kompis köper hönsen av en bekant utanför Skellefteå men han har för liten uppfödning för att sälja till fler.Du får söka vidare. :- Upp på fjället med dig Jonsson ;D ;)

Jaja! :D Jag ska bara vädret har stabliserat sig en aning.  :D Det stormar mer eller mindre här nere ännu. >:( Snöandet har avtagit en del. :( Har kompisen så att man koma och träna? ::):D

Publicerat
Jaja! :D Jag ska bara vädret har stabliserat sig en aning.  :D Det stormar mer eller mindre här nere ännu. >:( Snöandet har avtagit en del. :( Har kompisen så att man koma och träna? ::):D
Nä han håller inga kurser i uppflogsträning ;) ;) Han har inga fåglar under vintern.Under barmarksperioden tränar han "lugn i flog" morgon och kväll , och det ger resultat :o ::):P
Publicerat
  • Författare
Nä han håller inga kurser i uppflogsträning ;) ;) Han har inga fåglar under vintern.Under barmarksperioden tränar han "lugn i flog" morgon och kväll , och det ger resultat :o ::):P

Jag menade att inte få komma dit nu, utan framåt våren el. sommaren. :D

Publicerat

Dressyrinstruktör som han är tar han säkert emot lilltiken mot betalning :DSen tillkommer ju mitt arvode som följer advokatsamfundets prislista :P

Publicerat
  • Författare
Dressyrinstruktör som han är tar han säkert emot lilltiken mot betalning :DSen tillkommer ju mitt arvode som följer advokatsamfundets prislista :P

Ok! Tack Niak för hjälpen det var snällt av Dig! Har Du något tel.nr. el. mail till honom. Du kan skicka ett PM el. mail till mig. Givetvis ska Du få Ditt feta atrvode. :D Hur vill Du ha det? ;)