Publicerat Augusti 5, 201015 yr Det var igår som jag frågade polaren om han ville hänga med och jaga gris. Han har aldrig varit med och jagat innan heller så han var sugen på att hänga med. När vi hade kommit halvvägs till åtlen, så hör vi att grisarna redan är på platsen. Jag kände hur adrenalinet började att pumpas runt i kroppen och hur hjärtat slog häftigare. När jag har kommit upp vid tornet så ser jag fyra stycken grisar 3 galtar och 1 gylta. Gyltan var lite brun och den var minst så jag tänkte att den ska jag försöka att ta. Tar stöd mot stegen på tornet... men det funkade inte alls då jag hade hallonbuskar i vägen. Så jag reste mig upp och tog stöd mot tornet, siktade på den bruna grisen och när den tar ett steg till så tänkte jag att då skjuter jag. Steget kom grisen tecknade väldigt tydligt i skottet hasade sig fram och för att slutligen ligga död efter ca 5 meter. Det var riktigt spännande och det var väldigt längsen jag sköt en gris, så det var väldigt roligt. Min kompis tyckte också att det var väldigt häftigt! MVH Forsberg92
Publicerat Augusti 5, 201015 yr Författare Grattis Gustav! vilken kula kör du med nu och blev det genomskott? Jag körde med en lapuma mega vet inte hur det stavas:P Det blev genom skott:)
Publicerat Augusti 5, 201015 yr Författare Grillen kommer att tändas imorgon kl 20:00;) Så det kommer förhoppningsvis att smaka bra! Vet någon om det finns någon bra marinad till klokletter?? skulle uppskattas med tips:)
Publicerat Augusti 14, 201015 yr Grillen kommer att tändas imorgon kl 20:00;)Så det kommer förhoppningsvis att smaka bra! Vet någon om det finns någon bra marinad till klokletter?? skulle uppskattas med tips:) Grattis till en fin gris. Lite sent med marinaden till kottleterna kanske men till nästa gång du grillar så kan du testa detta. 2/3 KajPs orginal 1/3 olivolja en skvätt honung, 10st sviskon 2Msk grovmalen svartpepar 3Msk salt färsk timjan grovhackad.Allt utom timjan körs en stund med mixern sen i med timjanen och det är klart att marinera.. 2dygn i kylskåp tycker jag personligen är lagom. Mvh B/