Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beställa från utlandet

Featured Replies

Publicerat

Jag undrar om nån vet nåt om företaget Knappworst?

Nån som besökt eller beställt nåt därifrån?

Publicerat
  • Författare

Nähä, ingen som handlat därifrån. Då får jag väl vara först o prova.... :)

Publicerat
Nähä, ingen som handlat därifrån. Då får jag väl vara först o prova.... :)

V

Vad ska du köpa nu?

*nyfiken*

Publicerat
  • Författare
V

Vad ska du köpa nu?

*nyfiken*

Köpa en bättre handkikare. Zeissen hänger inte med Doctorsiktet när det skymmer så en lätt beg. Leica 8x42 BA för 6500:- är på g.

Rätt intressant att börja rota i Leicas sortiment. Svågern har en Ultravid BN och konstaterade aningen fördömande att BA (Trinovid) måste vara äldre och därmed sämre. Vad jag fått fram är att BA och BN serierna har producerats paralellt och skillnaden är att A står för armed/stötsäker och N för near/nära. BA är därmed stötsäker och har sitt focusområde längre bort från kikaren vilket jag tycker är en fördel för jägare. Det är ju sällan som jag använder handkikaren på avstånd under 15 m.

I övrigt ska de ha samma linser med samma linsbehandling....

Publicerat
Köpa en bättre handkikare. Zeissen hänger inte med Doctorsiktet när det skymmer så en lätt beg. Leica 8x42 BA för 6500:- är på g.

Rätt intressant att börja rota i Leicas sortiment. Svågern har en Ultravid BN och konstaterade aningen fördömande att BA (Trinovid) måste vara äldre och därmed sämre. Vad jag fått fram är att BA och BN serierna har producerats paralellt och skillnaden är att A står för armed/stötsäker och N för near/nära. BA är därmed stötsäker och har sitt focusområde längre bort från kikaren vilket jag tycker är en fördel för jägare. Det är ju sällan som jag använder handkikaren på avstånd under 15 m.

I övrigt ska de ha samma linser med samma linsbehandling....

Attans va du pysslar och handlar.. :)

Själv köpte jag ett sånt där tunnt cammoställ, typ för hålla myggen borta, modell komposthög dvs en enklare form av 3D cammo.. För ynka 125 spänn.. Fanns tyvärr bara en kvar.. ;) för annars var det rätt pris.. ^_^

Publicerat
  • Författare
Attans va du pysslar och handlar.. ;)

Själv köpte jag ett sånt där tunnt cammoställ, typ för hålla myggen borta, modell komposthög dvs en enklare form av 3D cammo.. För ynka 125 spänn.. Fanns tyvärr bara en kvar.. :( för annars var det rätt pris.. :)

Äh, du e bara snål/småläning.... ;)

Vetefan om det blir nåt köp. Har fått lite uppgifter om konto o s v av Knappworst och då påstår de att BIC kod är samma som SwiftID vilket inte min bank håller med om. Får se om Knappworst kommer med nån SwiftID kod eller om man kan använda Payson eller liknande???

Publicerat
Äh, du e bara snål/småläning.... ;)

Vetefan om det blir nåt köp. Har fått lite uppgifter om konto o s v av Knappworst och då påstår de att BIC kod är samma som SwiftID vilket inte min bank håller med om. Får se om Knappworst kommer med nån SwiftID kod eller om man kan använda Payson eller liknande???

Nej, det är inte exakt samma sak, men det är med samma princip. Dvs för att indentifiera banken. Rätt vanligt med att tyska företag använder BIC, men oftast har de även ett Swift ID också, men iofs BIc bör funkar också..

Publicerat
  • Författare
Nej, det är inte exakt samma sak, men det är med samma princip. Dvs för att indentifiera banken. Rätt vanligt med att tyska företag använder BIC, men oftast har de även ett Swift ID också, men iofs BIc bör funkar också..

Fick svaret att "SwiftID har vi inte med lägg bara till några nollor på BIC så kanske betalningen går igenom.." låter inte direkt seriöst så jag bad att få slippa köpet. Får leta vidare efter bättre handkikare eller rättare sagt, Zeissen funkar bra vid dagsjakt men 30mm öppning hänger inte med när det skymmer. Skulle gärna haft en 50 mm öppning men man ska ju asa skiten med sig också och med en för tung handkikare får man gamnacke.