Publicerat Augusti 6, 201015 yr Idag fick jag äntligen min nya båge, det är en Hoyt Maxxis 31 Bone Collector , på denna sitter ett Optix 2 pinnars sikte samt en LD Ultra Rest fallhylla. Jag har som ni vet alltid skjutit Hoyt under alla år, utom de 2 senaste då jag ägt en Bowtech General. Det känns bra att vara "hemma" igen och åter skjuta Hoyt. Jag började naturligtvis att skjuta i kronografen med mina 25,2g pilar, bågen är på 70# och 29 i draglängd, jag sköt en serie om 10 pilar och den uppmätta snitthastigheten är 300 ft/s, snabbaste var på 314 men kan ha varit kronograf fel kanske. Bågen är rekylfri likt Generalen, men tyvärr väsnas den lite mer men hoppas den höga farten kompenserar för detta, draget är på vanligt Hoyt maner mjukt och behagligt trotts aggresiva kammar, just nu är lett offen på 65% vilket känns ovant från Generalens 85%, men då stränghöjden är lägre (där med mer svårskjuten) så behåller jag lett offen som den är för ett tag, kanske testar jag att ändra den senare. Skönt är också Hoyts nya custom gummi grepp, bågen glider inte runt i handen direkt, samt att den nog är lite varmare längre in i höst/vinter. Jag håller som bäst på med inskjutning samt trimmning av små detaljer, men då jag inte skjutit på ett tag så behöver jag träna lite mera först, det är ju trots allt bara en vecka kvar tills premiären!
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Hello! Alltid kul med nya prylar och jag förstår din glädje Jag va själv på scandinavian bowhunting och plockade ut en Mathews z7 som jag nu håller på att skjuta in och jag säger bara wow. Hade en bowtech swat innan som faktiskt sköt riktigt bra men känslan i bågen är helt otrolig! Snabb, mjuk & träffsäker..... Jag är super nöjd! Hoppas jag får komma och terra dig och alla andra på åland med min båge inom snar framtid
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Kul att du "hittat hem" igen Roger! Inte för att jag tror du var så värst vilse med Generalen heller men.. Riktigt nöjd blir man aldrig om man egentligen vill ha nåt annat.. eller hur.. Trillar in ny båge tredje September här med. En Axe 6. (pse) Nu e de bara 9 dagar kvar tills det brakar lös!
Publicerat Augusti 10, 201015 yr Grattis till nya bågen! ........ Jag antar att valet stod mellan Maxxis och Alpha Burner ............?