Publicerat Augusti 6, 201015 yr hejsan, tänkte höra om det är nån här inne som håller till kring åtvidaberg och i synnerhet vid nåt ställe/gods som heter risebo. vi skall dit i november tre dagar eventuellt, och att tillgången på dov/gris/rå är god vet vi, men vi tänkte höra om nån vet hur kronstammen ser ut? det flaggades nämligen i annonsen om att kron var jaktbart vilt.
Publicerat Augusti 13, 201015 yr Jag bodde där nere för några år sedan (Helgenäs strax norr om Gamleby) och jagade i Hycklinge. Då åkte man förbi just Risebo. Som du säger finns det gott om gris, dov etc. Kronvilt såg jag lite då och då, så om det finns mycket vet jag ej, men de finns i alla fall där. Jag kommer åka förbi där på fredag, så jag får väl hålla utkik! ;-) MVH Roggman66
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare låter bra det, eventuellt har vårat upplägg ändrats lite, men det är absolut inte passé.
Publicerat Augusti 26, 201015 yr hejsan, tänkte höra om det är nån här inne som håller till kring åtvidaberg och i synnerhet vid nåt ställe/gods som heter risebo. vi skall dit i november tre dagar eventuellt, och att tillgången på dov/gris/rå är god vet vi, men vi tänkte höra om nån vet hur kronstammen ser ut? det flaggades nämligen i annonsen om att kron var jaktbart vilt. Kan du länka från hitta.se vart exakt de ligger
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Kan du länka från hitta.se vart exakt de ligger Dom har en karta på sin hemsida http://www.risebofritid.se/display.asp?apid=10 Vet inte hur det är med kron just på deras mark men det finns ganska gott om det åt dom hållen.
Publicerat Augusti 30, 201015 yr ingen med känndom om de trakterna? Jag har arbetat där under sommaren, så hygglig kännedom har jag. Kron finns det har jag sett, men stammens storlek har jag inget hum om.
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Författare det låter bra att det åtminstonde finns kron, tack för era svar.