Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt i snöovädret??

Featured Replies

Publicerat

Vore intressant att höra hur många av er som jagat under helgen eller igår och hur det gått för er? Det borde onekligen vara svårjagat i snöovädret eller finns det jakter som till och med underlättas pga vädret??

Har en känsla av att bla toppfågeljakten är svår när det blåser mkt - gör enbart snöfall att fåglarna inte toppar?? Vad är era erfarenheter?? ??? ;D

Publicerat
Har en känsla av att bla toppfågeljakten är svår när det blåser mkt - gör enbart snöfall att fåglarna inte toppar?? Vad är era erfarenheter?? ??? ;D

Har hållit mig inne i skitvädret av ren överlevnadsinstinkt... ;D Lite snö i luften gör nog hellre att fåglarna toppar bättre är min erfarenhet. Det får dock inte blåsa nåt nämnvärt... Det är ju så att tempen blir högre om det inte är alldeles klar himmel & då kan fågeln sitta i topp längre. Så mulet, vindstilla och lite snö i luften är det optimala.

Publicerat

Hej,

vi var ute fyra tappra (eller möligen förtappade ) själar i 30 cm nysnö cirka 10 minus och en hyfsad vind ;) ;)

Resultatet blev tre rådjur och en fullpälsad vinterräv, dessutom fick vi i oss mängder med friskluft !!

Henrik

Publicerat
Vore intressant att höra hur många av er som jagat under helgen eller igår och hur det gått för er? Det borde onekligen vara svårjagat i snöovädret eller finns det jakter som till och med underlättas pga vädret??

Det räcker med att gå ut och rasta hundarna i detta skitväder, för någon jakt är det inte tal om när det är -20 och snålblåst just nu. >:(

Publicerat

JO...jagat har man ...toppfågel.....sett nått?? NEJ, som vanligt inte...=(

Publicerat

Hello,

Jakt blev det på lördagen, cirka -7 i luften plus blåst. Inte behagligt att sitta på pass men vad gör man inte när man är bjuden, till en för mig ny mark. Det märktes att djuren tryckte hårt, det var svårt för hundarna och drevkarlarna att få fart på något. Resultatet blev totalt ett rådjur och en hare varav jag sköt haren.

Det skymtades också en stor ensam gris av ett par passkyttar men ingen fick rent håll eller kunde avgöra kön.

mvh

Björn

Publicerat
  • Författare

Det är några tappra själar som varit ute iaf! Kredit till er!! ;D ;D

Själv har jag mest suttit inne och inte gjort nåt, svurit över vädret möjligen.....

Publicerat

Spårar av marken varje dag jag är ledig....mård/ räv....försöker få nåt vettigt av stövarn....kollar nåt gryt...