Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björndrama utanför Arvidsjaur med lycklig utgång

Featured Replies

Publicerat

Snart börjar väl kommentarerna hagla om att det var aldrig någon fara, den bara fintade.

Publicerat

Tveksamt om jag hade gett mig ut i skogen igen efter en sån händelse.... :D

Publicerat

Tur det gick bra:) har en nalle som är runt knuten i stugan så inte känns det så bra alla gånger :S

Publicerat

men nu är det ju så att hade nalle varit ute för att ta ihjäl dessa människor så hade han gjort det,,,punkt slut

Publicerat
  • Författare
men nu är det ju så att hade nalle varit ute för att ta ihjäl dessa människor så hade han gjort det,,,punkt slut

Det lär vi aldrig få reda på varför den avbröt anfallet, men Vi kan ju hoppas att det var Roberts rop/vrål som gjorde att björnen avbröt sitt anfall mot den övriga delen av fam.

Publicerat

Spelar ingen roll om alla tror att den fintades o bara skulle skrämmas. Undra om alla de som säger att det var en skenattack hade stått o tittat på om de hade haft en bössa med sig? Kan säga till 100% att om jag ens anade att det var fara för min familj hade jag inte tvekat en sekund o skjuta. Att ens spekulera om det var en skenattack eller inte blir ju bara löjligt...

Publicerat

Det var en intressant diskution att läsa. Tror att det ligger något i det som någon skrev - att det bästa är att se till att björnen blir skrämd och håller sig undan människor. Och en bössa är väl en bra sak att skrämma björn med?

När vi sätter djuren före våra barn (t ex) då är det illa. Att rovdjur finns i våra skogar får vi räkna med, men när dom inte är rädda för oss då har vi ett allvarligt problem. Måste en högt uppsatt politiker bli av med ett barnbarn i en attack för att något ska hända? Vore tragisk om så vore fallet.