Publicerat Augusti 7, 201015 yr Var i torsbo i torsdags och beställde mitt första vapen. Det blev en varberger 717 jakt ( 6,5x55 ) med ett shirstone sikte belyst 3-10x44. Vad har ni att säga om de. Duger de som första bössa ?
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Jag skulle inte välja det siktet, inte någon dag i veckan, däremot tror jag på bössan. Suverän kaliber för första bössa =)
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Jag skulle inte välja det siktet, inte någon dag i veckan, däremot tror jag på bössan. Suverän kaliber för första bössa =) Gratulerar! Varbergern är det definitivt inget fel på! men jag hade valt ett annat sikte!
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Författare Kollade på ett begagnat smith&bentner ( Stavning ). Tyckte det blev en klarare bild i shirstone.
Publicerat Augusti 7, 201015 yr grattis till ett mycket bra val av bössa du kommer att bli väldigt nöjd har en själv nämligen och kan faktiskt inte tänka mig ett annat vapenmärke nästan. har en ny hobby och det är oh ligga och pricka smågranar på 150m riktigt kul faktiskt:)
Publicerat Augusti 7, 201015 yr grattis till ett mycket bra val av bössa du kommer att bli väldigt nöjd har en själv nämligen och kan faktiskt inte tänka mig ett annat vapenmärke nästan.har en ny hobby och det är oh ligga och pricka smågranar på 150m riktigt kul faktiskt:) Hoppas det är din skog... Gjorde någon det på min mark skulle jag inte bli glad.
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Hoppas det är din skog...Gjorde någon det på min mark skulle jag inte bli glad. det är min skog. eller hygge kanske man kan säga, skjuter bara ner de fula träden har äntligen hittat ett sätt att gallra skog på utan att anstränga mig
Publicerat Augusti 7, 201015 yr det är min skog. eller hygge kanske man kan säga, skjuter bara ner de fula träden har äntligen hittat ett sätt att gallra skog på utan att anstränga mig Jamendåså Selektiv skogsgallring och träning i ett!
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Jamendåså Selektiv skogsgallring och träning i ett! precis, synd man inte får jaga med kanoner har en tredje gallring jag skulle behöva ta hand om också
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Författare det är min skog. eller hygge kanske man kan säga, skjuter bara ner de fula träden har äntligen hittat ett sätt att gallra skog på utan att anstränga mig Jasså de funkar Kan bli lite dyrt om du ska gallra skog på de sättet
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Jasså de funkar Kan bli lite dyrt om du ska gallra skog på de sättet har ju en varberger behövs bara ett skott per träd är värt det med tanke på att man slipper fysiskt arbete
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Författare har ju en varberger behövs bara ett skott per träd är värt det med tanke på att man slipper fysiskt arbete Så sant som de är sagt