Publicerat Augusti 8, 201015 yr Har funderingar på att köpa första stället för karriären iår och inte snika av fadern som man gjort tidigare. Har i princip ingenting själv så att säga. Ett par jahti jakt byxor och en jacka av samma modell som har iaf 10 år på nacken som man ärvt till sig. Vill gärna köpa ett fördigt paket med underställ mellan lager samt ytterlaget så att säga. Så man även kan sitta på pass i minus grader utan att man fryser ihjäl. Så vad rekommenderas utav er där ute, vad ska man satsa på ?
Publicerat Augusti 8, 201015 yr Vilken prisklass är vi uppe i? Om det är kläder du verkligen kan använda i minst 10 år måste du punga ut med ungefär 10 000 kr...
Publicerat Augusti 8, 201015 yr Författare skulle gärna komma undan med runt 4000 men det räcker väl inte så långt antar jag, Dom behöver inte räcka i 10 år, det där med att stället jag går i nu är minst 10 år vill jag bara visa vas sletna grejer jag går runt i.
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Jag kan rekommendera det här stället! Det är varm och tyst, så det passar bra för grisvak och stillasittande höst/vinterjakt. Jag har haft mitt i tre år nu och kompisen sitt i fyra, och dom är fortfarande fräscha. http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...sp?prodid=16772
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Jag kan rekommendera det här stället! Det är varm och tyst, så det passar bra för grisvak och stillasittande höst/vinterjakt.Jag har haft mitt i tre år nu och kompisen sitt i fyra, och dom är fortfarande fräscha. http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...sp?prodid=16772 +1 på deras grejer. Mycket prisvärda saker. Köp ett tunnare ställ för rölig jakt och sen ett beggat m90 ställ med värmebyxa och värmerock att sitta på pass i.
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Ohoj på er! Jag har använt Hillman EVOtech den senaste tiden, kan jag klart rekommendera. Har haft jacka och byxor i ur och skur, tycker det funkar lysande. Massor med välplanerade fickor. När det börjar stiga upp mot en +15 grader ute börjar det dock bli på gränsen för ett lättare ställ. Men med ett bra underställ + microfleece har jag använt det under hela vintern och en bra bit på vårkanten. http://www.jaktmarken.com/jaktmarken/item.cfm?id=31841
Publicerat Augusti 13, 201015 yr Hej Jag skulle kolla på Pinewoods jaktställ ligger mellan 1695-1895:- beroende på modell. Jag är mycket nöjd med mitt. //Andreas
Publicerat Augusti 13, 201015 yr HejJag skulle kolla på Pinewoods jaktställ ligger mellan 1695-1895:- beroende på modell. Jag är mycket nöjd med mitt. //Andreas +1
Publicerat Augusti 13, 201015 yr har tidigare haft pinewood "moose" som funkat kanon tyst och vattentätt. nu har den tjänat i ca 5 år och köpte igår ett nytt pinewood "bear" ställ ...för 1700kr,,,snyggt,skönt,mjukt,tyst,vattentätt,,,finns inget argument som skulle få mig att köpa chevalier för 3 ggr pengarna
Publicerat Augusti 13, 201015 yr Skulle aldrig i livet köpa ett "ställ" av olika anledningar. Tycker det är bättre att köpa lösa delar efter de jaktliga behov man har. Dels får man ett flexiblare "system" som även passar bättre (på kroppen) för olika typer av jakt. Jag skulle aldrig acceptera att "...brallorna sitter bra, men jackan är lite stor kanske..". Det är klart att om man bara sysslar med en typ av jakt så kanske det skulle kunna funka, men hur många gör det? Köper man separata delar kan man ju komplettera efter hand behoven/kraven förändras och pengarna finns tillgängliga. Och hur dessa "ställ" ser ut, behöver vi inte ens gå in på..... Mitt tips är även att titta på tillverkare av friluftkläder, framförallt om man är tjej. /Må