Publicerat Augusti 8, 201015 yr Har hört att det ska finnas ett grishägn att släppa hund i någonstans runt Grästorp. Någon som har telefonnumret dit. Eller namn på hägnet/ hemsideadress. Planerar att göra några hägnsläpp innan oktober och det vore skönt att slippa åka till skåne vaje gång.
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Har inte varit där själv men har kompisar dom säger att "det duger", alltså inte att jämföra med tex. Boda eller Fredskog ... http://www.tingsgardensjakt.nu/
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare Har inte varit där själv men har kompisar dom säger att "det duger", alltså inte att jämföra med tex. Boda eller Fredskog ...http://www.tingsgardensjakt.nu/ Tack! Kan tänka mig att det inte är av samma klass eftersom man inte hör något om det. Ska ta och kontakta dom och se om det går att boka tid denna vecka så får vi se hur det är. Var på Fredskog förra veckan så har ju färskt i minnet hur det är där.
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Jag tror att "det duger" för att hålla hunden igång. Jag tror också att det är perfekt att starta i ett av dom "bättre" hägnen för få lite stöd från duktiga instruktörer, jag vet inte alls hur dom är i Grästorp.Vad har du för hund? Lycka till.
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare Jag tror att "det duger" för att hålla hunden igång.Jag tror också att det är perfekt att starta i ett av dom "bättre" hägnen för få lite stöd från duktiga instruktörer, jag vet inte alls hur dom är i Grästorp.Vad har du för hund? Lycka till. Hunden jag tänkt släppa är min Wachteltik hon är drygt 18 månader. Testade henne med gott resultat på Fredskog två vändor redan förra sommaren och under höstens jakter hade hon griskontakter vid några tillfällen. Men nu förra veckan vart hon inte riktigt på grisarna. Kan ha att göra med att hon var i slutet på sitt löp men vill ändå ge henne några positiva griskontakter innan jakten drar igång.
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare Ok har ringt o kollat med Tingsgården. De har ett hägn för hundtest. Hägnet är på 1 ha och håller en gris. Alltså långt ifrån de stora anläggningarna. Tror att Fredskogs minsta hägn (1:an) är på 7ha och håller 5 grisar. Hur som ska jag boka en tid där i veckan så får vi se hur det funkar.