Publicerat Augusti 8, 201015 yr Någon som har nån aning om hur lång tid det brukar ta på torsbo att få siktet osv monterat på bössan när man har köpt ?
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Montera kikare etc går på några minuter. Ofta gör de det när man hämtar bössan eftersom kikarsikten skall vara inpassat för skytten, inte säljaren. Var inte orolig, när din licens kommer lär du inte behöva få vänta på din bössa Tänk också på att väldigt många söker licenser för tillfället samt byter bössor vilket medför väntetider. Ändra vapengarderoben gör man senast innan juni är slut, annars kan man få vänta rejält om man har otur...
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare Men man kan juh kolla med sitt ordernummer på deras hemsida när den är klar :S
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Håller med Wizzard ingen större vits att dem monterar utan att du är med o provar så det känna bra. /Petter
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare Dom sa att dom skulle montera på kikaren och att ja skulle kolla på deras hemsidan när den var klar för att hämtas :S
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Ok det är möjligt. Det var själva syftet med en montering utan att du provar så att det passar med din anläggnig osv som i mina ögon är meningslös. Risken är att monterinegn inte passar dig och du måste göra om den när du fått bössan. Inget komplicerat men det är onödigt plus att den blir ofta märken på kikaren efter montage, flyttar du den då så hamnar märkena synliga. MvhPetter
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare Ok det är möjligt. Det var själva syftet med en montering utan att du provar så att det passar med din anläggnig osv som i mina ögon är meningslös. Risken är att monterinegn inte passar dig och du måste göra om den när du fått bössan. Inget komplicerat men det är onödigt plus att den blir ofta märken på kikaren efter montage, flyttar du den då så hamnar märkena synliga.MvhPetter Aa ioförsig, tycker också det verkar lite märkligt.du vet inte om dom skjuter in den eller liknande ?
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Aa ioförsig, tycker också det verkar lite märkligt.du vet inte om dom skjuter in den eller liknande ? De vill du göra själv Som en ny bil du vill inte att säljaren kör in den åt dig... Dem grovriktar den med hjälp av "boresigt" så du träffar en normal inskjutningstavla på 80-100m sen skruvar du in det sista själv. Skulle be dem vänta med montering tills du hämtar den. /Petter
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Författare De vill du göra själv Som en ny bil du vill inte att säljaren kör in den åt dig... Dem grovriktar den med hjälp av "boresigt" så du träffar en normal inskjutningstavla på 80-100m sen skruvar du in det sista själv. Skulle be dem vänta med montering tills du hämtar den./Petter Ok,, Tack för svaren
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare Vad är de igentligen som tar sån tid. nu har de gått en vecka o den är fortfarande inte klar för hämtning Inte för att licensen har kommit men de ska väl inte ta sån tid att få kikaren på plats. Visst dom kanske har fullt upp men endå. Nån som vet hur lång tid de brukar ta ?
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Nån som vet hur lång tid de brukar ta ? Ring upp dem och tjata, för fan...
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Tror du de hjälper Tror att det är effektivare än att tjata på oss iaf...
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare Tror att det är effektivare än att tjata på oss iaf... Ja hade ett frågeteckan efter meningen och vet du va de betyder ? Att ja FRÅGAR
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Har de inte fått klartecken på att licensen har gått igenom från polisen lär de inte prioritera den bössan direkt... Skulle inte tro att de lyfter ett finger innan det är klart. (den här tiden på året är det mycket jobb hos en vapenhandlare) Vilket fall som helst är bössan klar när du får din licens!
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare Har de inte fått klartecken på att licensen har gått igenom från polisen lär de inte prioritera den bössan direkt...Skulle inte tro att de lyfter ett finger innan det är klart. (den här tiden på året är det mycket jobb hos en vapenhandlare) Vilket fall som helst är bössan klar när du får din licens! Hur kan du va så säker på att bössan är klar när ja har fått licensen ?
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Hur kan du va så säker på att bössan är klar när ja har fått licensen ? Därför att de får samma information som du får av polisen gällande din licens och med tanke på hur lång tid det tar att fixa din bössa så är det inga problem! Ta det nu lugnt och invänta licensen. Det tar skitlång tid i augusti men den kommer att dyka upp nör du minst anar det! (dock aldrig så snabbt som man önskar, speciellt inte när det gäller första licensen)
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare Därför att de får samma information som du får av polisen gällande din licens och med tanke på hur lång tid det tar att fixa din bössa så är det inga problem!Ta det nu lugnt och invänta licensen. Det tar skitlång tid i augusti men den kommer att dyka upp nör du minst anar det! (dock aldrig så snabbt som man önskar, speciellt inte när det gäller första licensen) Okej får väl vänta vidare då. Vill tillägga att den skrivs på farsan då ja inte har fyllt 18 än
Publicerat Augusti 21, 201015 yr när inte jag hade fått mina licenspapper efter 2 månader så ringde vi in till polisen och kolla om det var väntetid eeller något liknande, men då påstod dem att vi inte hade betalt licensen och det tittade vi på en gång och de hade vi ju gjort, blev något fel hos dem antar jag för 3 dagar senare hade jag licensen i brevlådan;)
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare när inte jag hade fått mina licenspapper efter 2 månader så ringde vi in till polisen och kolla om det var väntetid eeller något liknande, men då påstod dem att vi inte hade betalt licensen och det tittade vi på en gång och de hade vi ju gjort, blev något fel hos dem antar jag för 3 dagar senare hade jag licensen i brevlådan;) Hehe ok.. Det har gått 2 veckor nu så får väl se vad som händer. Tanten i ``kassan´´ sa att de skulle ta ett par veckor. Ett par är juh lika med 2 Så de borde väl komma i veckan tycker man juh
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Hehe ok.. Det har gått 2 veckor nu så får väl se vad som händer. Tanten i ``kassan´´ sa att de skulle ta ett par veckor.Ett par är juh lika med 2 Så de borde väl komma i veckan tycker man juh väntar som fan jag också på licensen och hemsidan på torsbo ska du inte lita på fullt ut kan ta upp till en vecka innan de uppdaterar hemsidan
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare väntar som fan jag också på licensen och hemsidan på torsbo ska du inte lita på fullt ut kan ta upp till en vecka innan de uppdaterar hemsidan Haha okej