Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

räven

Featured Replies

Publicerat

Jag satt och vakade räv vid en åker .då kom en räv ut på åkern 100 m från mig och började jaga sork .den ville inte komma närmare mig så jag började pipa lite försiktikt som en mus .den reagerade men kom inte närmare .jag pep flera gånger men den ville inte komma till mig ./ är det dumt att pipa på rävar i januari dom kanske har lärt sig att det inte var en mus som pep ???man kanske bara ska pipa på ungrävarna tidigt på säsongen ????  ???

Publicerat

Min erfarenhet kanske inte är den största, jag har "musat" till mig 5st rävar och för mig funkade det oavsätt årstid. Han kanske bara var mer intresserad av sorken?

Publicerat

går att locka räv året runt men sorken var troligen mer intressant vid detta tillfället...

• 1 month later...
Publicerat

Det går bra att musa räv på vintern. Men jag tror många piper för högt itron om att räven kanske inte hör och då låter det onaturligt för räven. Best är ju om man ser räven börja pipa tyst för att stegviss pipa högre, så märker du när räven tittar åt ditt håll. Pip en gång till för att ge räven en riktning att springa imot. Men tyvär finns det ju rävar som har annat i tankarna då kvittar det hur mycet man piper.

Publicerat

Hej

Vilket märke av lockpipa använder ni (mus )

Har själv en kombi pipa(hare/mus) men mus ljudet låter mera

som från barnens mjukis djur.

Eller använder ni inte pipa alls hur gör ni då?

Publicerat

Hade en muspipa först sen slarva jag bort den och lärde mig locka utan...antigen suger du på handleden eller hur man ska säga eller så suger du in luft mellan läpparna när dessa är samanpressade..exprimentera lite har fått båda att funka, handleden är dock lättast att lära sig med enligt mig...

• 3 weeks later...
Publicerat

hej . tror ni att man kan kocka ett räv huvud så som man gör när man kockar ett rådjurshuvud ????mvh nisse

Publicerat
hej . tror ni att man kan kocka ett räv huvud så som man gör när man kockar ett rådjurshuvud ????mvh nisse
Det går bra tänk bara på att ha rent vatten med lite tvättmedel i. Tänderna kan lossa men går att limma dit efter. Underkäken sitter ej fast på skallen men det vet du väll redan. Koka ej för hårt.

MVH