Publicerat Augusti 9, 201015 yr Fick ett samtal i morse av en polare som har 28:an. Ensam gris påkörd ner mot länsgränsen. en liten repa i bilen de skulle vara allt va där blev i skador på bilen. Polaren hörde sig för ang om jag hade tid o komma ner. Han skulle först dit o kolla o spåra en bit. Han ringer igen efter en stund o sa att han inte kommer kunna spåra fram till nån död gris iallafall. Är ju förberedd så jag är på plats ganska snart. Vi låter mitt kräk spåra o en bit, dit där han bröt så börjar Blackie tjoa i spårlinan. Kopplar loss o hon drar en runda men kommer tillbaka... hmm. Vi spårar om med wachteln som snurrar o gör ring på ring men kommer fram där tåget tjoat igen. Kopplar loss mitt kräk igen o hon far runt o tillbaka där hon vände innan o efter några hundara meter så har hon kontakt. Yes ! nu känner jag igen henne. Ett vrålande utan dess like men det går loss o jag hinner se hunden på 2 ställen innan det drar norrut. Lite för sent framme bägge gångerna.. Polaren hade gris o hund nära oxå. Vi är j-vligt nära 28:an o det känns allt annat än lustigt... Relativt nygjord rak väg. Nu går det snett norrut mot vägen.. Rusar ut till bilen o hoppar in o polaren hänger på. Ser på pejlen att nu går det rakt mot vägen o folk kör som faen. Trycker pedalen i mattan o strax ser vi grisen far över vägen som ett streck framför oss. Va vi 2 kunde se så gick det j-vligt fort och med fint flyt i benen på nasse som inte såg så stor ut men va iallafall svart. Vägen är bred o i väggrenen är det bara gräs. man ser ev djur relativt länge innan de är över. På med varningsblinkersen o tvärnitar o lämnar bilen lite på snedden mitt i vägbanan o så hoppar jag ut o ställer mig på mittsträcket. Kommer en jävla massa bilar men jag lyckas lungna ner trafiken så de kryper fram. O jycken kommer nu i full kareta över vägen o tjoar som bara hon kan. En hundra meter in blir det stopp igen. Rör sig lite hit o dit o jag vågar faen inte lämna vägen. Polaren gör ett försök att ta sig in men stöter o grisen går söderut längs med vägen. Förbanade gris som ska hålla sig så nära vägen hela tiden. Jag lider helvetes kval... grisen har hållit sig kring vägen sen vi fick den på benen .. o efter att jycken kört o ståndat grisen i 13 km o va de nu kan varit en 2-3 timmar så beslutar jag avbryta o kallar in Blackie o kopplar. Tänker faen inte riskera en vägpassage ingen, det är det inte värt... Sen som vi bedömde det så va benen hela o det gick fort som faen över vägen o mellan ståndplatserna. Pigg gris som hade sinnerna i behåll oxå. Skulle kännts jävligt bra o skjutit den grisen men är det värt det?... om man får hunden i fronten på en bil på köpet... Jag kan iallafall glädja mig åt att tåget är på spåret igen Även om jag för säkerhet skull ska ge odjuren en omgång mot noskvalster med början idag.
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Tåget tog nog bara semester ett tag. Skönt att läsa att han är igång igen. Det där med väg är inte kul har själv stått vid vägar med andan i halsen och viftande med lampa, armar allt som finns till hands oftast lyckas man få ner hastigheten men sen finns det puckon som fullständigt skiter i det men som tur är de rätt sällsynta. Lasse
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Det verkar röra på sig hos er just nu. Skönt att du fått lite kvitto på att det inte är något fel på Blackie. Är så jobbigt när hundarna inte funkar som tidigare. Blir mycket grubblande. Har ju en som jag inte är riktigt nöjd med just nu.