Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trofétransport

Featured Replies

Publicerat

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av trofétransportörer ni använt.

Jag letar efter någon att ta hem mina troféer. (Antagligen i början av 2011)

Bluewater kör via Scantrophytrans tror jag. Det var tipset jag fick av min outfitter.

Berätta gärna vad ni fick betala för frakten och hur ni upplevde kvalitet mm.

Mvh John

Publicerat
  • Författare

Jag kollade vad mina troféer kommer att kosta med ett viss bolag.

Det känns på något sätt inte rimligt.

12 888:-

+ ca. 1 300-2 000:- för transporten upp till Sverige.

Totalt ca. 15 000:- :o

För följande troféer:

Kudu

Wall pedestal. (Shoulder mount)+backskinn

Impala

Skull mount+flatskinn

Springbok 1

Shoulder mount+backskinn

Springbok 2

Skull mount+flatskinn

Zebra

Flaskinn

Gemsbok

Skull mount+flatskinn

Blue wildebeest

Skull mount+flatskinn

Red hartebeest

Skull mount+flatskinn

Vad har ni andra betalat?

Och vilket bolag har ni använt?

Publicerat

Nu är inte detta vad du vill höra,

men jo det brukar vara så där dyrt, det tisslas en massa om att pappersarbetet kostar,

det kan iofs vara sant med hänvisning till alla mutor som skall betalas på plats innan grejerna kommer iväg.

Jag har flera bekanta som upplevt att allt har gått bra med alla delar av jakten, det som gått snett har varit just frågan om att få hem troféerna.

Sörjer med dig, iofs tror jag att med lite merarbete ev lite prutning så kan du få ner kostnaderna.

/Christian

Publicerat

Tja, de vet att du troligen kommer att betala för att få hem dina troféer. "Welcom to afrika" som de brukar säga.... :o

Publicerat

????Transport upp till Sverige? från Var då ?

1 300-1 400 är nästan vad det skulle kosta att skicka en pall från mig i Uppsala till dig i Haninge så det priset är ok

.

Vet att på den tiden jag körde bil själv hade jag ett par leveranser till Jurgen på Reloading center, med trofeer från utlandet. De skickades med DSV.

Men som sagt ring runt och kolla det brukar löna sig

Publicerat
  • Författare

????Transport upp till Sverige? från Var då ?

1 300-1 400 är nästan vad det skulle kosta att skicka en pall från mig i Uppsala till dig i Haninge så det priset är ok

.

Vet att på den tiden jag körde bil själv hade jag ett par leveranser till Jurgen på Reloading center, med trofeer från utlandet. De skickades med DSV.

Men som sagt ring runt och kolla det brukar löna sig

Det är från Danmark.

Och ja, DSV skickar därifrån men inte från Sydafrika. Om dom inte har börjat med det senaste året. Jag jobbade på DSV i 10 år tom förra året.

Publicerat
Det är från Danmark.

Och ja, DSV skickar därifrån men inte från Sydafrika. Om dom inte har börjat med det senaste året. Jag jobbade på DSV i 10 år tom förra året.

Jo stämmer, pallarna kom från Danmark, Förstår att problemet är att få dem från Syd-Afrika, Skall kolla med en kollega i Kungliga huvudstaden och se om han har några tips, skickar ett PM i sådana fall.

Var/vad jobbade du hos Dsv?

Vi var ombud för DSV i Uppsala tills för fyra år sedan.

Publicerat
  • Författare
Jo stämmer, pallarna kom från Danmark, Förstår att problemet är att få dem från Syd-Afrika, Skall kolla med en kollega i Kungliga huvudstaden och se om han har några tips, skickar ett PM i sådana fall.

Var/vad jobbade du hos Dsv?

Vi var ombud för DSV i Uppsala tills för fyra år sedan.

Jag jobbade som terminalförman på terminalen i Stockholm/Länna.

Då känner du kanske känner Lasse Qvist? Han jobbade i Länna i många år men började jobba i Uppsala istället då han ändå bodde där uppe.

En "Kraftig" kille.

Det vore bussigt om du kunde kolla. Alla alternativ som gör frakten lite billigare är jag tacksam för.

Mvh John

Publicerat
Jag jobbade som terminalförman på terminalen i Stockholm/Länna.

Då känner du kanske känner Lasse Qvist? Han jobbade i Länna i många år men började jobba i Uppsala istället då han ändå bodde där uppe.

En "Kraftig" kille.

Det vore bussigt om du kunde kolla. Alla alternativ som gör frakten lite billigare är jag tacksam för.

Mvh John

Jodå ´Lasse var på min terminal ett tag, har för mig han bodde i valö/Östhammar och satt och pendlade till Länna. Tokfan det är hur långt som helst.

Vet inte om han är kvar på Dsv, jag tror att nästan all verksamhet har slutat i Uppsala.

Jag körde en hel del hub trafik både på Länna och Örebro innan jag blev kontorsråtta

Publicerat
  • Författare
Jodå ´Lasse var på min terminal ett tag, har för mig han bodde i valö/Östhammar och satt och pendlade till Länna. Tokfan det är hur långt som helst.

Vet inte om han är kvar på Dsv, jag tror att nästan all verksamhet har slutat i Uppsala.

Jag körde en hel del hub trafik både på Länna och Örebro innan jag blev kontorsråtta

Jasså. Då har vi garanterat träffats. :ph34r: