Publicerat Augusti 11, 201015 yr Vad gör man när jobb man lämnat till vapensmeden är mer än 2 månader sent, och han ej går att få tag på...Ringt och sms`at honom dom flesta tider på dygnet. Och han hör ej av sig med ngn förklaring,valde den killen för att han lovade jobbet klart före sommaren.. Inte mycket än 3 veckor kvar till älg jakten..Hade tänkt testa lite nya laddningar under sommaren..Känns j-ligt frustrerande och som att man blivit blåst..
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Vad gör man när jobb man lämnat till vapensmeden är mer än 2 månader sent,och han ej går att få tag på...Ringt och sms`at honom dom flesta tider på dygnet. Och han hör ej av sig med ngn förklaring,valde den killen för att han lovade jobbet klart före sommaren.. Inte mycket än 3 veckor kvar till älg jakten..Hade tänkt testa lite nya laddningar under sommaren..Känns j-ligt frustrerande och som att man blivit blåst.. är du säker att han är smed?
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare är du säker att han är smed? Han har firma,så jag är rätt säker.
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Han har firma,så jag är rätt säker. Skicka ett skrivet brev till honom att du tar ut dröjesmålsavgift på t ex 250:-/vecka som han blir försenad. Börja sen att skicka månadsfaktura till honom och sen till fogden om han inte betalar.. Skulle tro att det inte behöver gå så väldigt lång till innan han får fart.
Publicerat Augusti 11, 201015 yr I värsta fall så får du väl ta med ditt kvitto du fick då du lämnade in pangen och ta ett snack med länsman och förklarar att du vill ha din bössa tillbaka? Tror Polisen är ganska så noga med att man ska kunna få reda på var ens pangare är... OM man nu ska vara sådär riktigt elak..
Publicerat Augusti 11, 201015 yr MaxW:s lösning är den som är förenligt med gällande rätt, ring polisen förklara som det är, smeden har ditt vapen och han har inte låtit höra av sig oaktat dina kontaktförsök. De borde svara upp mot dina farhågor och hjälpa dig, kanske även informellt men det är mindre troligt. Man kan begära handräckning via Krfm också för lös egendom men det lär ta mer än tre veckor -Ett varningens finger kan ju höjas i samband med detta råd ovan då smeden därefter kommer att ha mycket svårt med tillstånden efter en sådan här sak, det är inte säkert att det är till nytta för någon. Ni förlorar en smed och han ett arbete. Du har inte provat att fara hem/dit till hans firma och besöka honom? /Christian
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare MaxW:s lösning är den som är förenligt med gällande rätt,ring polisen förklara som det är, smeden har ditt vapen och han har inte låtit höra av sig oaktat dina kontaktförsök. De borde svara upp mot dina farhågor och hjälpa dig, kanske även informellt men det är mindre troligt. Man kan begära handräckning via Krfm också för lös egendom men det lär ta mer än tre veckor -Ett varningens finger kan ju höjas i samband med detta råd ovan då smeden därefter kommer att ha mycket svårt med tillstånden efter en sådan här sak, det är inte säkert att det är till nytta för någon. Ni förlorar en smed och han ett arbete. Du har inte provat att fara hem/dit till hans firma och besöka honom? /Christian Jo tanken har funnits,att åka till honom. Men om han ej är hemma just då,är en bit att åka från Kiruna ner dit. Ska försöka ringa ngr gånger till.Sen kanske man får fundera på dom förslag ni lämnat. Stefan
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare Tja!!Hörru va skulle han åtgärda på bössan?? Ny stock,på studsaren.
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Författare är smeden gammal? kanske han helt enkelt dött? Haha..Nä det får man ju inte hoppas att han gjort..Skulle tro mellan 35-40 ungefär. Kan ha fel på ngr år.
Publicerat Augusti 11, 201015 yr .Skulle tro mellan 35-40 ungefär. Kan ha fel på ngr år. Tänkte bara klargöra att det är inte jag men jag har mina gissningar
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Jag kan førstå din frustration, du får gærna gå ut med namn på firman, så man vet vart man inte ska læmna in sitt vapen... Jag betalar gærna før att få saker gjorda, och på ett bra sætt... och jag væntar också gærna før att de ær gjort på ett bra sætt... Førutsatt att han hør av sig och sæger vad som førsiggår... Hoppas du får pangen till jakten!
Publicerat Augusti 11, 201015 yr heter han möjlitvis [Moderator: vi skippar namnen här]? Redigerad Augusti 11, 201015 yr med Wizard Moderering
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Skittråkigt att höra detta Men innan du vet mer vad som har hänt så kanske vi inte skall spekulera allt för mycket vem & varför, det kan ju finnas en naturlig förklaring. Mvh, Wizard - Moderator
Publicerat November 7, 201015 yr Haha..Nä det får man ju inte hoppas att han gjort..Skulle tro mellan 35-40 ungefär. Kan ha fel på ngr år. Hejsan! Du har PM
Publicerat November 9, 201015 yr Jag tycker att du kan tala om vem det är!! jag förstår inte vad som skulle vara fel med det?? över hela internet kan du läsa om hur folk har blivit bemött o hur servicen har varit på de allra flesta ställen( ris eller ros) det är väl inte värre än att hänga ut en hantverkare som dom till och med gör tv program om. O ja!! jag vet att det kan förstöra en karriär, eller att det kan råda omständigheter som lindrar!! men att svara i telefon eller på nått sätt behålla kontakten med sin kund det KAN alla på ett eller annat sätt. Det är väl snarare en skyldighet att tala om vem det handlar om, då många fler kan råka illa ut. Förstår inte heller varför man inte ska kontakta polisen??? om vederbörande blir av med tillstånden, så har han bevisligen gjort sig skyldig till att inte bli betrodd med att ha tillstånd. Så alla ni som klagar över att vi får hårdare vapen lagar hela tiden, sitt inte på 2 stolar när ni har möjligheten att förändra den bilden. /Peppe