Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flera jaktkanaler på 155 mhz

Featured Replies

Publicerat

155:an är den vanligaste frekvensen när man jagar idag. Vanligtvis så används 4 st olika frekvenser på 155 mhz bandet för jakten. och det börjar bli trångt på frekvenserna... Vad jag skulle vilja är att Sv Jägarförbundet tar och skriver en förfrågan till Post och Telestyrelsen ( PTS ) som handhar frekvensutdelningen i Sverige om flera frekvenser för 155 mhz bandet.

Mitt förslag är att hela 155 mhz bandet skall bli öppet för jakt, eller MINST 10 olika frekvenser till .

Det finns en del frekvenser som används av fiskebåtar idag ( sjöns jordbrukare ), 155.625 , 155.775 , och 155 825 mhz enligt mitt tycke så kan man släppa dessa frekvenser redan idag till jägarna/skogsbruket . Frekvenserna 155.500 och 155.525 används redan idag på sjön som kanalerna L1 och L2 som även kallas jaktradio kanal 3 och 4 .

Då det "smäller lite högre" om Sv. Jägarförbundet går in med en anmodan till PTS än en privatprson i ärendet föreslår jag detta här i stället.

Lycka Till Sv. Jägarförbundet

Olle

Alias : Deerhunter

Publicerat

Vi försökte detta när det reviderades får nåt år sedan i efterdyningarna av garmin astro-vågen om jag inte minns fel. Det gick inge bra.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.