Publicerat Augusti 12, 201016 yr På jakt efter vettiga regnkläder, tåliga och "skjutbara" dvs det ska gå att röra sig och skjuta. Byxholkar går bort, måste ha ngt rejält för de här eftersöken på änder är tämligen våta övningar. Sökt runt lite men inte hittat ngt som är direkt vettigt så tips ngn? Mvh!
Publicerat Augusti 12, 201016 yr På jakt efter vettiga regnkläder, tåliga och "skjutbara" dvs det ska gå att röra sig och skjuta. Byxholkar går bort, måste ha ngt rejält för de här eftersöken på änder är tämligen våta övningar.Sökt runt lite men inte hittat ngt som är direkt vettigt så tips ngn? Mvh! Tycker denna + jacka är bra. http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1386 Har använt deras billighetsställ också, det som är i riktigt regnställs gummi/plast. Fungar bra också fast såklart helt tätt även innifrån.
Publicerat Augusti 12, 201016 yr Bakvänd idé men ett par andasvadarbyxor och en bra vadarjacka för flugfiske, vore inte det något bra? kör man med ett par vettiga kängor till vadarna så är de verkligen funkis. Å andra sidan när du skriver röra sig i, får jag känslan att du menar svettas i, det gör saken lite knepigare, vadarna släpper inte ut mycket av det slaget. Utöver det har jag bara erfarenheter av ett svindyrt Berghaus ställ, kostade 10 000 kr vid millenieskiftet, det var sjukt bra men efter en fjällresa var det sönderrivet, så hållbarheten var väl lite så där kanske. /Christian
Publicerat Augusti 12, 201016 yr Vadare avsedda för fiske är inte så dumma. Dock kostar de en skaplig slant om man vill ha bra grejer. Rent traditionellt regnställ så har jag ett från Deerhunter som jag tycker är prima. Rejäla byxor som går upp över magen och en väldigt vettig jacka med ordentligt ventilerat ok. Bra fickor är det med. Min jacka är orange över axlarna men verkar i övrigt lik den som finns på sidan 37 i Deerhunters katalog Deerhunter 2010
Publicerat Augusti 13, 201016 yr Du skrev ingen budget så jag tipsar om ett ställ i övre prisklass. http://www.underarmour.com/shop/us/en/spor...?iid=125|Sports Hunting|Img-Top-3-Middle-4-Bottom|bottom_03|M|Hunting|1006350| Denison Rain Jacket, ett komplett ställ med byxa kostar 3057 kr. Då är frakt och skatt inräknat, det går att konvertera till SEK och lägga en låtsasorder. Enligt användarbetyg ska det vara ett tyst ställ, Under Armour som märke är känt för sin mycket höga kvalitet. Jag har inte detta själv, så se det som ett förslag snarare än en rekommendation.
Publicerat Augusti 13, 201016 yr Författare Tycker denna + jacka är bra.http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1386 Har använt deras billighetsställ också, det som är i riktigt regnställs gummi/plast. Fungar bra också fast såklart helt tätt även innifrån. Kollat den jackan tidigare, båda ställen från Itab faktiskt.. Verkar det vara ngn kvalité? Hur länge har du haft grejerna? Bakvänd idé men ett par andasvadarbyxor och en bra vadarjacka för flugfiske, vore inte det något bra? kör man med ett par vettiga kängor till vadarna så är de verkligen funkis. Å andra sidan när du skriver röra sig i, får jag känslan att du menar svettas i, det gör saken lite knepigare, vadarna släpper inte ut mycket av det slaget. Utöver det har jag bara erfarenheter av ett svindyrt Berghaus ställ, kostade 10 000 kr vid millenieskiftet, det var sjukt bra men efter en fjällresa var det sönderrivet, så hållbarheten var väl lite så där kanske. Använde vadarstövlar sist jag fiskade kräftor, rätt ok faktiskt.. ska kolla på det.. Vadare avsedda för fiske är inte så dumma. Dock kostar de en skaplig slant om man vill ha bra grejer. Rent traditionellt regnställ så har jag ett från Deerhunter som jag tycker är prima. Rejäla byxor som går upp över magen och en väldigt vettig jacka med ordentligt ventilerat ok. Bra fickor är det med. Min jacka är orange över axlarna men verkar i övrigt lik den som finns på sidan 37 i Deerhunters katalog Deerhunter 2010 Mmm har ett Deerhunter ställ nu.. den här plastbeläggningen på tyget överlevde inte normalt kräftfiske = smäckvåt Hipshot Det stället funkar ok till jakt men näpeligen eftersök. Fel tänk kanske I stället för regnkläder Skitbra! Vill se dej i den inkl 3-4 jyckar Du skrev ingen budget så jag tipsar om ett ställ i övre prisklass. http://www.underarmour.com/shop/us/en/spor...?iid=125|Sports Hunting|Img-Top-3-Middle-4-Bottom|bottom_03|M|Hunting|1006350| Denison Rain Jacket, ett komplett ställ med byxa kostar 3057 kr. Då är frakt och skatt inräknat, det går att konvertera till SEK och lägga en låtsasorder. Enligt användarbetyg ska det vara ett tyst ställ, Under Armour som märke är känt för sin mycket höga kvalitet. Jag har inte detta själv, så se det som ett förslag snarare än en rekommendation. Budgeten är inte spikad men jag tror jag testar ett hyfsat billigt ställ så får vi se vart det landar.. Mvh!
Publicerat Augusti 13, 201016 yr Författare Beställt Itabs regnställ, det som inte andas.. Inte så slitsamt med dessa eftersök så hellre torr och ev svettig än osvettig och blöt från fukt utifrån.. Som av en händelse så vart det en skinnväst till hustrun, en jävla massa nya handskar, samt ett par byxor samt en fleecjacka till Rikard även Itab is tha shiiit! Mvh!