Publicerat Augusti 12, 201015 yr Är det ok att köpa handladdat av någon som håller på? Får ni som håller på med det sälja hur som helst till höger och vänster? Jag kanske borde veta sånt här, men jag har ingen aning,
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Mig veterligen är det strikt förbjudet om man inte har tillstånd för det?
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Är det ok att köpa handladdat av någon som håller på? Får ni som håller på med det sälja hur som helst till höger och vänster?Jag kanske borde veta sånt här, men jag har ingen aning, Ingen fara, men nej man får inte köpa handladdad ammo om inte säljaren har tillstånd. Man kan ladda tillsammans om man inte kan/vill själv. /Christian
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Författare Ingen fara,men nej man får inte köpa handladdad ammo om inte säljaren har tillstånd. Man kan ladda tillsammans om man inte kan/vill själv. /Christian Så om jag skaffar Kulor Patroner etc och är hemma hos någon och hjälper till att ladda så är det helt ok?
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Adde- ämnet har verkligen harvats igenom ett par gånger här och på andra platser, i strikt legal mening är det oklart var gränsen går men av praktiska skäl brukar man/vi i varje fall jag tala om att om det är du som sätter kulan, företar kulisättningen och har medverkat under hela laddprocessen så har du ansvaret för dina laddningar och då har man uppfyllt kraven enligt reglerna. Att ladda tillsammans med någon är roligt och lärorikt. /Christian
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Författare Tackar för snabbt svar, tycker det låter rimligt, man är ju med vid hela processen och gör ju allt själv förmodligen Och eftersom det inte krävs nån vidare utbildning för att börja ladda, det är väl bara att inhandla de verktyg som behövs,eller? Så om det är mina eller någon annans verktyg kan ju inte spela någon roll. va fan det låter ju kriminellt de här bättre och sluta vara snål och köpa från affären Är ändå inte utefter nån special kula eller så, men det är klar kan ju vara roligt att lära sig lite om olika laddningar/kulor etc