Publicerat Augusti 12, 201016 yr Har beställt min första bössa nu. Då började jag fundera på försäkringar. Gör man det på prylarna? Typ drullerförsäkring kanske inte är fel om man råkar slå sönder siktet som ju ändå kostar en väldans massa pengar...? Råd och tips önskas.
Publicerat Augusti 12, 201016 yr Jag har mina försäkrade i folksam via Jägareförbundet. Kommer inte ihåg på rak arm vad som gällde men det bör gå att läsa på Jagareförbundets hemsida eller folksam.
Publicerat Augusti 12, 201016 yr Du har väl hemförsäkring, har den ett allriskmoment så är de försäkrade, sen finns det särskilda vapenförsäkringar också men det är nog egentligen överflödigt. /Christian
Publicerat Augusti 12, 201016 yr Bli prenumerant av Vapentidningen. Både intressant tidning och en förträfflig försäkring på köpet...
Publicerat Augusti 12, 201016 yr Jag har mina försäkrade i folksam via Jägareförbundet. Kommer inte ihåg på rak arm vad som gällde men det bör gå att läsa på Jagareförbundets hemsida eller folksam. Även jag kör denna försäkring, och man väljer själv antalet basbelopp man vill försäkra upp. Tror jag betalar 200-300:- om året, och för dom pengarna tar jag gärna en försäkring avsedd för mina vapen, även om hem/drulle bör täcka det mesta. Den täcker både vapen och optik, och när du tecknat den så får du ett papper hemskickat där du fyller tillverkningsnumren på prylarna.