Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kartor till garmin Astro

Featured Replies

Publicerat

JAg har gått och blivit med astro, men frågan ær vilken karta jag ska ha!?

Någon som har erfarenhet av prime kartor? med rågångar och dylikt? Ganska ny på marken jag jagar på och de hade kanske varit bra och ha en sån? Alternativet ær ju fritidskartan pro!?

Vad sæger ni som går med hund och anvænder er av astron!?

Før/nackdelar med dessa kartor

Tror ni førøvrigt att Jag hinner få min DC40 halsband till den gyllende måndagen i september?

Publicerat

Hej,

Använde Fritidskartan förra året och tyckte att den funkade bra, men då är jag ganska hemma på mina marker så jag vet ganska bra var gränserna går. Vore jag ny på marken skulle jag nog föredra primekartan!

Det viktiga tycker jag är att man ser höjdkurvorna bra på kartan samt myrar etc. tyvärr hänger dom av förklarliga skäl inte med att uppdatera med alla nya hyggen som skogsbolagen gör åt oss varje år.

För övrigt tycker jag att Astron är helt perfekt, nu vet jag exakt var hunden är, förut körde vi med pejl (och har ett område som är otroligt stenigt) och då kunde det vara pintji att få in riktningen på hunden.

/Tias

Publicerat

Haft fastighetskartan och friluftskartan men kör nu med Prime, den är klart bäst.

Jag far ju omkring en del o det är helt perfekt att kunna se fastighetsnummer o sånt när man gör eftersök lite här o där.

Eller går hundförare på andra marker än ens egen.

Publicerat

Är det någon som vet om det ingår gratis uppdateringar, t ex när man drar om gränser för fastigheter???

Publicerat
  • Författare

Ja prime talar det ju før med andra ord... fast problemet ær att jagjagar på två stællen... mer æn 5 mil från varandra...

Jag får væll børja med en Friluftskartan™ Pro v2 och om jag råkar skjuta før unghunden på granmarken har jag något att skylla på B)

Kan man ha dessa kartor parallelt på astron!? så det bara blir en øvergång i mellan dom!?

Publicerat
Haft fastighetskartan och friluftskartan men kör nu med Prime, den är klart bäst.

Jag far ju omkring en del o det är helt perfekt att kunna se fastighetsnummer o sånt när man gör eftersök lite här o där.

Eller går hundförare på andra marker än ens egen.

Ja men den har ju en nackdel. 5x5 mil är ju inget att komma med. ^_^

Publicerat
Ja men den har ju en nackdel. 5x5 mil är ju inget att komma med. ^_^

Jo.. du har ju småland som resegräns...

Jag har 5x5 mil -_-

Nä men visst har du rätt men det är sällan jag får eftersöksuppdrag längre bort så vi hamnar utanför kartan.

Gör vi ändå det så har jag friluftskartan på ett kort fastsatt med häftmassa i batterilocket.

Snabbt byte o vi är på planen igen.

Har sjökort i batteriluckan oxå...

De där små korten är ett helvete o hålla reda på... nu är de o Astron iallafall på samma plats..

Publicerat
Jo.. du har ju småland som resegräns...

Jag har 5x5 mil -_-

Nä men visst har du rätt men det är sällan jag får eftersöksuppdrag längre bort så vi hamnar utanför kartan.

Gör vi ändå det så har jag friluftskartan på ett kort fastsatt med häftmassa i batterilocket.

Snabbt byte o vi är på planen igen.

Har sjökort i batteriluckan oxå...

De där små korten är ett helvete o hålla reda på... nu är de o Astron iallafall på samma plats..

Ja så kan man ju också göra. ^_^

Men Prime har förutbestämda rutor va? Man kan inte välja själv var man vill ha mittpunkten?

Publicerat
Ja så kan man ju också göra. :rolleyes:

Men Prime har förutbestämda rutor va? Man kan inte välja själv var man vill ha mittpunkten?

JO så är det nog..

Publicerat

Själv har jag både friluftskartan pro v2 och primekartan och det lilla jag nu hunnit prova primekartan så tycker jag den är mycket bättre :rolleyes:

har du ena kartan i gpsens minne så kan du köra den andra på minneskort och då går man bara i menyn och byter karta :rolleyes:

Publicerat
Själv har jag både friluftskartan pro v2 och primekartan och det lilla jag nu hunnit prova primekartan så tycker jag den är mycket bättre :rolleyes:

har du ena kartan i gpsens minne så kan du köra den andra på minneskort och då går man bara i menyn och byter karta :rolleyes:

det fungerar inte i en Astro.

Publicerat
JO så är det nog..

Anade att det var så. Kompisen sa att hans eftersöksområde ligger precis i en skarv, han hade behövt 4 kartor. :rolleyes:

Publicerat
Anade att det var så. Kompisen sa att hans eftersöksområde ligger precis i en skarv, han hade behövt 4 kartor. :rolleyes:

På den vanliga fastighetskartan väljer man iallafall ut centrum punkt själv.

Publicerat
  • Författare

tack så mycket før alla tips! ( smart att sætta de i batterilocket)

Børjar nog med friluftskartan pro V2 och så får jag se hur mycket fel jag hamnar, om granlagen blir sura rættare sakt... :)