Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Starta VVO

Featured Replies

Publicerat

Undrar lite vad det är som krävs för att skapa ett vvo?

Vi är idag ett antal jaktklubbar som vill slå oss samman och bilda ett vvo istället. Då vi alla sitter på ganska små marker, och i grund och botten jagar samma djur.

Tacksamm för svar.

Publicerat

VVO-frågor hanteras bäst av Ola, som är åter på måndag efter semester.

I väntan på svar på frågan skulle jag som viltvårdsansvarig vilja skicka med tanken att verkligen styra upp viltvården om ni omstrukturerar. Tyvärr är det min erfarenhet att många slutar med viltåkrar och liknande när det blir områdesjakt... vilket självfallet inte gynnar viltet.

Publicerat
  • Författare
VVO-frågor hanteras bäst av Ola, som är åter på måndag efter semester.

I väntan på svar på frågan skulle jag som viltvårdsansvarig vilja skicka med tanken att verkligen styra upp viltvården om ni omstrukturerar. Tyvärr är det min erfarenhet att många slutar med viltåkrar och liknande när det blir områdesjakt... vilket självfallet inte gynnar viltet.

Det är också en av anledningarna att vi vill gå samman för att kunna utföra en bättre viltvård gemesamt. Och även få en bättre avskjutning på klövvilt. Då en laget i dag släpper och när det passerar gränsen så smäller det, på andra sidan.

Publicerat
  • Författare
Det är också en av anledningarna att vi vill gå samman för att kunna utföra en bättre viltvård gemesamt. Och även få en bättre avskjutning på klövvilt. Då en laget i dag släpper och när det passerar gränsen så smäller det, på andra sidan.

Är det ingen som kan svara på detta??????

Publicerat

Länsstyrelsen beslutar om detta och vi har normalstadgar du kan tanka ned från hemsidan, tillsammans med aktuell lagstiftning. Om ni har 80% majoritet av marken kan man bilda ett VVO efter beslut av lst. Storlek mm skiljer mellan länehn så kolla med lst eller länsansvarig konsulent hos oss.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.