Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Husqvarna 8x57JS plundring?

Featured Replies

Publicerat

Tjao, är jag helt inkompitent eller? hur plundrar ja bössan? :S är plattan fast så att man måste andvända slutstycket för att mata ut dom eller? är ny, så ha förståelse..

Publicerat

På en del modeller finns det ingen knopp på underbeslaget för att få ut kulorna, använd den utmatade kulan och tryck in den där lilla knappen och tryck luckan bakåt mot avtryckare så skall du få se hur magasinet tittar fram. 

Publicerat

Ja på många bössor så är slutstycket det man får använda vid plundring av magasinet!

Men du behöver inte stänga slutstycket helt vid varje repetition, det räcker med att trycka/rycka det framåt och bakåt. Utför manövern i ofarlig riktning bara!!

Och nej du är inte inkompetent!! Att du frågar visar att du är kompetent! Det finns nämligen inga dumma frågor, bara dumma svar!! :rolleyes:

Publicerat
På en del modeller finns det ingen knopp på underbeslaget för att få ut kulorna, använd den utmatade kulan och tryck in den där lilla knappen och tryck luckan bakåt mot avtryckare så skall du få se hur magasinet tittar fram. 

låter lite riskabelt att använda en skarpladdad patron till de? ja vet inte hur andra bössor är men min husqvarna

måste man ta i rätt bra om man ska få upp magasinet. Så jag kör med att repetera ut patronerna istället me som sakt vet inte hur de är på andra bössor

Publicerat
låter lite riskabelt att använda en skarpladdad patron till de? ja vet inte hur andra bössor är men min husqvarna

måste man ta i rätt bra om man ska få upp magasinet. Så jag kör med att repetera ut patronerna istället me som sakt vet inte hur de är på andra bössor

Tipset som Dunderklumpen ger är en gammal teknik som använts bra länge. Mig veterligen har det inte skett några olyckor, det är ju inte precis tändhatten du ska stoppa in....

Mycket bra tips för övrigt Dunder, kunde inte rekomenderat det bättre själv :(

MVH/Jocke

Publicerat
Tipset som Dunderklumpen ger är en gammal teknik som använts bra länge. Mig veterligen har det inte skett några olyckor, det är ju inte precis tändhatten du ska stoppa in....

Mycket bra tips för övrigt Dunder, kunde inte rekomenderat det bättre själv :lol:

MVH/Jocke

Tackar!  :D

Publicerat

Mycket bra tips för övrigt Dunder, kunde inte rekomenderat det bättre själv :D

MVH/Jocke

Det va inte så jag menade riktigt utan mer om an skulle skada kulan på nån vänster. Jag vågar inte göra så i min bössa då man måste ta i riktigt hårt föratt få lös magasinet. Men andra bössor kanske de går låttare på som sakt.

Publicerat
Det va inte så jag menade riktigt utan mer om an skulle skada kulan på nån vänster. Jag vågar inte göra så i min bössa då man måste ta i riktigt hårt föratt få lös magasinet. Men andra bössor kanske de går låttare på som sakt.

Ok, trodde du menade att du var rädd för att det skulle smälla av.

Nu har jag förstått vart du ville komma och då är vi överens. För går din så trögt så är det kanske inte alla tiders att börja fippla med det, bättre med en ny tangent som sticker ut precis som någon länkade till i tråden.

MVH/Jocke

Publicerat
Ok, trodde du menade att du var rädd för att det skulle smälla av.

Nu har jag förstått vart du ville komma och då är vi överens. För går din så trögt så är det kanske inte alla tiders att börja fippla med det, bättre med en ny tangent som sticker ut precis som någon länkade till i tråden.

MVH/Jocke

Precis! då är vi överens iallafall:)

MVH!