Publicerat Augusti 14, 201015 yr Hej vänner. Jag undra om man behöver tänka på något speciellt när man gör Break-in på en rostfri pipa?
Publicerat Augusti 14, 201015 yr Därom tvistar de lärda... Jag fick som råd när jag köpte min rostfria Sako att vara extra noga eftersom den skulle mantla mer än normalt. Jag gjorde break-in med typ 100 plugg i min 9.3x62 med solventer och lappar, huruvida det har gjort någon skillnad eller ej vet jag ej men den skjuter ruskigt bra. (fast det är ju en Sako visserligen ) Det finns många trådar här om hur man gör en break-in om du bestämmer dig för att göra en riktigt. Lycka till!
Publicerat Augusti 14, 201015 yr Ingen skillnad i tillvägagångssättet. Däremot så gick det betydligt snabbare att göra Break-In klar på min rostfria än de övriga. Det har egentligen att göra med hur "Rå" ytan är inuti din pipa. Det man gör med break-in är ju att släta till ytan för att underlätta rengöringen i framtiden.
Publicerat Augusti 14, 201015 yr Författare Tackar för hjälpen, då återstår endast att leta reda på en bra tråd om hur man gör en break-in.
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Tackar för hjälpen, då återstår endast att leta reda på en bra tråd om hur man gör en break-in. Titta under huvudmenyn här på Våra Kulvapen, där ligger en klistrad tråd som belyser just detta.. Mvh, /Bosse
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Byggde en 22 ppc och 260:n på svarta sako pipor och dom mantlade sjukt i början för att tvärt avta. Nu mantlar dom ingenting vilket passar mig bra då det är skittråkigt med vapenvård.