Publicerat Augusti 16, 201015 yr Hej, Kommer ju att få en ny familjemedlem snart, Finnspets. Skall främst jaga fågel med den, men här nere är förhoppningen att vi skall göra livet surt för grävlingar och längre fram ev vildsvin. Skulle behöva tips på skogsmarker inom 1-1,5 timme från stockholm där jag kan gå med valpen lös och vänja den vid skogen. Inte jakt, utan bara skogsträning. Har fått tips om Bogesundslandet och var och tittade där igår. Fina marker men jag måste försöka få tag på jakträttsinnehavarna och fråga om lov först. Känns bättre så. Hörde lite vagt om militära övningsområden i Kungsängen? Någon som varit där? Så, har ni några tips? Kanske någon som har tillgång till mark t.o.m? Alla förslag emottages tacksamt.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Kungsängen känner jag ganska väl till. Ganska trevlig terräng väldigt varierad, men det finns en stor varningsflagga när det gäller den! Stora delar av terrängen är skjutfält, och när man går i skogen så är det lätt att missa bommarna och då kan det bli obehagligt! Men till infarten eller snarare vägen som går in på övnings/skjutfältet så finns det en tavla som talar om aktuella avspärrningar för skjutningarna. Man kan också åka fram till kasernvakten och kolla var det kan vara okej att vara ute med vovven.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr http://www.jagareforbundet.se/stockholm/en...etalj.asp?ID=17 Det är förbundet som har marken därute. /Christian
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Författare Lasse, tackar. Du har PM också. Fler tips? Behöver inte vara så nära staden, kan köra någon timme med bil.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Författare http://www.jagareforbundet.se/stockholm/en...etalj.asp?ID=17Det är förbundet som har marken därute. /Christian Ahh.. ser man på. All mark? Är ju rätt mycket terräng. uppe vid "Kråkskogen" ser det ju ut att vara ett fint område. Vet du om även det är förbundets? Få ringa och prata med dem. Borde väl gå att lösa på något vis.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr såvitt jag minns, dvs inte så bra, har de all mark på höger sidan om bogesundsvägen från första hygget på höger sidan, dvs efter avfarten och kanske 3-400 meter och sedan har de all mark fram till Bogesundsslott på den sidan, det är några fält som tillhör slottet på vänster sida om vägen framöver men där jagas det inte. Det finns ett antal friköpta fastigheter inom området men då talar vi hus/tomter o mina x-svärföräldrars lilla mark om 15 H. Kontakt: Torsten Berg torstenb14@gmail.com 070-795 28 00 Meningslös karta /Christian
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Författare såvitt jag minns, dvs inte så bra,Meningslös karta /Christian Kanon, tackar! Har inte hört något mer om duvorna BTW, men jag hör av mig så snart det blir aktuellt.