Publicerat Augusti 16, 201015 yr Hej, Helt ny på detta forum Är det någon av Er som vet när en jämthund bör ha växt klart? Jag har en tik som är ca 9 månader gammal som nu är 57cm hög och väger nästan 27kg. Tror ni att hon kommer att växa ett tag till eller bör hon ha växt färdigt?
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Hej,Helt ny på detta forum Är det någon av Er som vet när en jämthund bör ha växt klart? Jag har en tik som är ca 9 månader gammal som nu är 57cm hög och väger nästan 27kg. Tror ni att hon kommer att växa ett tag till eller bör hon ha växt färdigt? Hej hej hon har nog växt klart, både på höjden och bredden:) 27 kg låter lite mycket då jag har två själv som mäter 56-57 cm och 20-23 kg, kan ju va en väldigt grov tik men det låter ut som lite mycket
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Hej hej hon har nog växt klart, både på höjden och bredden:) 27 kg låter lite mycket då jag har två själv som mäter 56-57 cm och 20-23 kg, kan ju va en väldigt grov tik men det låter ut som lite mycket Mm låter som aningen högt hull. Min hane mäter 63 cm och väger 29-30 kg. Men man kan ju inte dömma bara av siffror utan att se tiken
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Hej, Tack för svaren.. Ja hon är ganska kraftigt byggd för att vara en tik.. men det är ju inget fett på henne Men jag har lite problem med att mäta mankhöjden på henne, försökte mäta igen och då är hon 58cm /Tias