Publicerat Augusti 16, 201015 yr Bajset lär nog inte bli omöjligt att tyda men om någon skiter mobiltelefoner har de antingen världens kassako på gång eller seriösa problem med dieten (sorry, kunde inte låta bli )
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Låg det i anslutning till vattendrag och högt placerat, t ex på en bro? I så fall kanske utter?
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Författare Bajset lär nog inte bli omöjligt att tyda men om någon skiter mobiltelefoner har de antingen världens kassako på gång eller seriösa problem med dieten (sorry, kunde inte låta bli ) Ja jag inser ju att det var öppet mål..
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Författare Låg det i anslutning till vattendrag och högt placerat, t ex på en bro? I så fall kanske utter? Japp, det är vid en halvt igenvuxen sjö, ( fd havsvik ), och det är i en backe upp från denna, på vår gamla fäbodvall, som bajset ligger.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Författare En kotte (Småländska för Igelkott ) kanske.// Du kan nog ligga inne med rätt svar, för det var mycket bökat i marken runt om på hela fäboden, men det såg inte ut som grävlingsbök, inte heller hittade jag några spår efter grimbart, inget gryt finns heller, det vet jag sen tidigare också, samt att man brukar ju se de karakteristiska släpspåren i backen efter buken på den i gräset, men några sådan finns inte heller. Så piggekott kan nog vara rätt. Fan att jag sålde åtelkameran..
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Jag kan inte riktigt avgöra det.. Det är skogsfågel! Tjäder eller Orre som mumsat på blåbär
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Tycker jag ser lite blåbär i det, så lägger jag min röst på en polack
Publicerat Augusti 20, 201015 yr Det är skogsfågel! Tjäder eller Orre som mumsat på blåbär Det var vad jag trodde från början men var ruskigt osöker. Man hittar ju aldrig den typen av spillning. Tycker bara att man hittar spillning som innehåller typ barr och knoppar men den typen av spillning håller väl bättre.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Jag tror också på en igelkott. Har en som knatar runt huset hemma och den skiten ser ut som den på bilden, fast inte lika mycket. Kottskitarna brukar bli helt söndersmulade när dom legat ett tag och man pillar lite på dessa.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Och jag är 100% säker på att det är en kotte, eftersom jag sett den nu. Det förklarar också det något märkliga bökandet i mossan och gräset som är på vallen, för att det inte var grävling som valsat runt där såg jag på en gång, men jag fick inte ihop det med vad det kunde vara..förrän nu. Mysteriet löst.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Och jag är 100% säker på att det är en kotte, eftersom jag sett den nu. Måste varit en enorm lättnad för en liten igelkott att få ut allt det där..