Publicerat Augusti 17, 201015 yr Har borrat upp sikteshålet på en gammal peep. Tog även bort "tappen" där slangen ska sitta. Borrade ett hål även där och trädde igenom ett runt svart reså-gummi som styr bra. Slangarna har enligt min ringa erfarenhet lätt för att bli slitna och gå av. Dessutom är de lite klumpiga. Det blev direkt bättre sikt vid skum belysning. Peepen kan jag skjuta med ...med eller utan "gummi"-band. Utan gummi så blir det bara ett hål extra i peepen. Ungefär som "VenomPeepsight" Sikteshålet har "keps" .. så att man inte tar fel hål ! Det är kul att experimentera lite
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Har borrat upp sikteshålet på en gammal peep. Tog även bort "tappen" där slangen ska sitta. Borrade ett hål även där och trädde igenom ett runt svart reså-gummi som styr bra. Slangarna har enligt min ringa erfarenhet lätt för att bli slitna och gå av. Dessutom är de lite klumpiga. Det blev direkt bättre sikt vid skum belysning. Peepen kan jag skjuta med ...med eller utan "gummi"-band. Utan gummi så blir det bara ett hål extra i peepen. Ungefär som "VenomPeepsight" Sikteshålet har "keps" .. så att man inte tar fel hål ! Det är kul att experimentera lite Tjena! Har du experimenterat med att skjuta utan peep? Det är lättare än man tror. Jag fick det tipset för några år sen av en rutinerad och inte helt okänd bågjägare. Jag höll på precis som du med att borra upp gamla peeps för att få in mer ljus osv. Man får justera siktet så att man kollar mellan kabeln och strängen och så måste man ha ett munmärke att ankra med. Du får inte lika bra precision som med peep men snusdosa på 25 meter är uppnåeligt och det är rätt ok! Sen tjänar man några fps eftersom strängen blir lättare.
Publicerat Augusti 23, 201015 yr Författare Tjena!Har du experimenterat med att skjuta utan peep? Det är lättare än man tror. Jag fick det tipset för några år sen av en rutinerad och inte helt okänd bågjägare. Jag höll på precis som du med att borra upp gamla peeps för att få in mer ljus osv. Man får justera siktet så att man kollar mellan kabeln och strängen och så måste man ha ett munmärke att ankra med. Du får inte lika bra precision som med peep men snusdosa på 25 meter är uppnåeligt och det är rätt ok! Sen tjänar man några fps eftersom strängen blir lättare. Heej du ! .. Låter som att du fick tipset av TM.... Nja, Alldeles i början försökte jag skjuta utan varken peep eller munmärke. Gick väl inget vidare. Däremot så lurar jag på en Peep som ser ut som en trådrulle .. med snedslipade ändar.Tanken är att man skulle få en siktyta som ett liggande U . Då gör det inget om strängen snurrar. Har gjort något liknande till stålsträng, där man siktar längs sidan av strängen. Funkar utmärkt. En fördragen sträng ska inte snurra ( vilket det inte gör på min Darton 3500) men det känns lite orsäkert.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Heej du ! .. Låter som att du fick tipset av TM.... Nja, Alldeles i början försökte jag skjuta utan varken peep eller munmärke. Gick väl inget vidare. Däremot så lurar jag på en Peep som ser ut som en trådrulle .. med snedslipade ändar.Tanken är att man skulle få en siktyta som ett liggande U . Då gör det inget om strängen snurrar. Har gjort något liknande till stålsträng, där man siktar längs sidan av strängen. Funkar utmärkt. En fördragen sträng ska inte snurra ( vilket det inte gör på min Darton 3500) men det känns lite orsäkert. har provat den funkar fint tar bort bara 2-3fot använde den på nattjakter på vildsvin med lampan på båge-skjuter som mitt i dan med den den enda av 5 olika jag provade som funkar bra på natten tror att den heter Hawk