Publicerat Augusti 17, 201015 yr Hej.. Väntar på licens på en Anschutz 22 wmr som jag köpt som jag tänkte pangar kråkor och andra fåglar med. Har ni någo erfarenhet av 22 wmr? Vilken ammo som är bäst, eller om det bara finns en sort? har aldrig haft ett sånt gevär så jag är oerfaren inom 22wmr än så länge:P Tack! /David
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Ja, det finns några sorter att välja på. Winchester, CCI, RWS, Federal, och S&B (Sellior&bellot). Det är nog dom vanligaste i allafall. Men det finns fler sorter. För att få veta vilken som går bäst i ditt gevär, är det bara att du provar dig fram. Köp olika sorter och testa. I min Anschutz har CCI gått bäst, och då med 40grains kula, både helmantel och hålspets. Den lite snabbare CCIn med 30 grains kula gick inget vidare. Jag testade ovanstående och har valt CCI till min, samt RWS blyspets. Men som sagt. Det som passar min Anschutz, behöver inte passa din.