Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ruger 77 MkII synthetic stainless Bra eller dåligt köp ?

Featured Replies

Publicerat

Hittade en Ruger 77 MkII synthetic stainless i kaliber 308 i går på en vapen firma tog i den och den satt som gjutet i händerna och passade perfekt då jag höll i den så kändes kanon... Bestämde mig direkt tar den och lämnade in licens ansökan direkt hos polisen... Dessutom låg den inom min budget...

Men i dag har tankarna dragit i väg och jag tvivlar på om det är rätt köp är även med riktigt sugen på en tikka battue lite 308 som jag även vet av en begad av en gammal bekant som ska vara fin och är även bra pris med leopold qr fäste samt även ringar men fel storlek... Tyvärr lite över min budget :S

Men som jag vet om är mer pengar på ingående men när var en annan sak :D

Så nu är min fråga är ruger något ha ? Har ingen koll på dessa sen tidigare mer än sett på dem... Vet även att säkert vad jag än köper kommer jag byta efter ett tag...

Publicerat

Jag har en Ruger 77, föregångaren till MKII och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den.

Funkar kanon, skjuter tätt. Riktigt bra originalmontage till kikarsiktet!

Publicerat
  • Författare
Jag har en Ruger 77, föregångaren till MKII och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den.

Funkar kanon, skjuter tätt. Riktigt bra originalmontage till kikarsiktet!

Ja bössan kändes bra och trycket var kanon :lol: Säljaren påstod den skulle skjuta tätt... Ja borde ju vara bra för ringarna var ju inte billiga precis kostade ca 900:- :S

Publicerat

Jag har en MkII Synthetic Stainless och jag är nöjd.

Min skjuter riktigt tätt och kärvar inte.

Publicerat
  • Författare
Jag har en MkII Synthetic Stainless och jag är nöjd.

Min skjuter riktigt tätt och kärvar inte.

Brukar dom kärva på något sätt ?

Publicerat
Brukar dom kärva på något sätt ?

Nepp! Mekanismen har hängt med i många år och fungerar oklanderligt.

/Mike

Publicerat

hejsan, har precis den modellen som du beskriver, fast 30-06, har haft den i ett par år och jag har än inte blitt besviken. har justerat trycket en gång, då den var ny, men det är tror jag de flesta gör på sina nya Ruger?! så känns det bra för dig så handla på bara....

Publicerat
  • Författare
hejsan, har precis den modellen som du beskriver, fast 30-06, har haft den i ett par år och jag har än inte blitt besviken. har justerat trycket en gång, då den var ny, men det är tror jag de flesta gör på sina nya Ruger?! så känns det bra för dig så handla på bara....

Bössan känns kanon och trycket med var riktigt bra... så blir nog affär B)

Publicerat
Bössan känns kanon och trycket med var riktigt bra... så blir nog affär :lol:

Jag har en sån i 243w som skjuter jättebra efter plastning och justering av trycke, lite grov i mekaniken, men då kärvar den inte i alla fall.

Publicerat
  • Författare

Fick väldigt infall i dag av beslutsångest och avbröt böss köpet och licens var också klar 4 dagar i dessa bråda jakttider men känner att jag vill gärna ha en annan bössa så därför avslutade jag innan jag gjort nåt jag fick ångra... Första gången nånsin jag avbrutit ett köp... :S Känner mig hemsk :S

Publicerat

Så det blir en Battue då?

Publicerat
  • Författare
Så det blir en Battue då?

Jo nu blir det nog en sån även om jag sneglade på enT3 lite i dag den saknar ju bara öppna riktmedlen som battuen har annars e dom lika finns en ny 300wsm i piteå till rätt pris men bästa priset är på battue liten med qr fäste och en tums ringar för 8300:- men måste ha nya ringar 30mm låga och såna är hittade med...

Pratade med polisen också så det var inga problem att lämna in en ny ansökan och den skulle vara snabbt klar :D dom som lämnat in nu har det tagit 4 dagar för i luleå :lol:

Publicerat

4 dar e sinnessjukt bra i dessa jakttider då alla kommer på att man ska byta bössa :D

Publicerat
  • Författare
4 dar e sinnessjukt bra i dessa jakttider då alla kommer på att man ska byta bössa :D

Köparen av min 30-06 kom i dag och hämtade bössan med så för han gick det med på 4 dagar :lol: Ja jag har ju försökt nå vapen firman angående rugern halva dagen utan svar så ett mail och dom ringde i kväll upp... dom har visst sjukt mycket :lol: