Publicerat Januari 25, 200620 yr Jag och farsan fick ta reda på en vämländsktunnelfälla som vi ställde i ordning i sommras och började att åtla i den, jag fixade ett trampgiller i den men nu så springer räven bara utan för och tittar in men den vägrar att gå in. Har lagt in slaktavfall efter rådjur och lite andra maträster men den vill bara sitta och titta in och frestas men den går som sagt inte in i fällan jag undrar vad jag kan göra för nått?? Vi vet att det finns en annan i byn som åtlar går dom dit istället tro??
Publicerat Januari 25, 200620 yr hej har ni laggt ut nått på golvet t.e.x jord ,halm, för om det är ett trä golv så kanske dom inte törs gå inn . själv har jag halm på golvet i min tunnelfälla
Publicerat Januari 25, 200620 yr Tjena! du kan testa att "måla" insidan av fällan med t,ex surströmmingsspad och utsidan med lera... och så ska man ha en väldig tur om räven går in i den det första året som fällan står ute i naturen, pga att det är för mycket människovittring (sånt sitter i lääänge)...men tids nog ska du se att du får nån räv.. Lycka till! Mvh Fredde
Publicerat Januari 26, 200620 yr Jag och farsan fick ta reda på en vämländsktunnelfälla som vi ställde i ordning i sommras och började att åtla i den, jag fixade ett trampgiller i den men nu så springer räven bara utan för och tittar in men den vägrar att gå in.Har lagt in slaktavfall efter rådjur och lite andra maträster men den vill bara sitta och titta in och frestas men den går som sagt inte in i fällan jag undrar vad jag kan göra för nått?? Vi vet att det finns en annan i byn som åtlar går dom dit istället tro?? Det är en fälla som har varit i bruk i några år, jag har funderat på att spräcka en surströmingsburk i den men jag vet inget om det är så bra med sånt i en fälla
Publicerat Januari 26, 200620 yr Det är en fälla som har varit i bruk i några år, jag har funderat på att spräcka en surströmingsburk i den men jag vet inget om det är så bra med sånt i en fälla Prova...skadar i alla fall inte att hälla ut en hel burk inne i fällan, men ta bort plåt burken. Mvh Fredde