Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är JR Zeke

Featured Replies

Publicerat

Tjena.

Jag är en kille på 28 år som bor i Söderhamn. Jag är medlem här för att skaffa mej lite jaktkompisar att dela jakt och jakterfarenheter med.

Jag har på senaste tyvärr inte haft så mycket tid till jakten pga resemontörs-jobb och 2 barn men nu ska det bli ändring på det. Jag har jaktmark på 4000 hektar i Ramsjö, högst upp i Hälsingland. Dom senaste åren har vi haft bra med älg och fågel, en hel del björn, mindre med rådjur. Predatorerna har fått bra fäste också (tyvärr?!?) men det ska vi nog kunna göra nått åt. Har för tillfället en Jack russel terrier som toktränas i konstgryt, hoppas kunna använda honom fullt ut snart.

Exempel på jakter som jag skulle vilja testa?! Pyrscha hjort, pass-skytta gris, alla typer av fågeljakt (med hagel)

Vapen:

BRNO CZ 452 22. LR + 3-9X40

Tikka T3 Stainless varmint .22-250 + 3-9X50

Tikka T3 Lite .30-06 + burris 3-9X40

Lincoln Premier C 12/70

Nja, kommer inte på nått mer just nu, men är det nått så är det bara att fråga =)

Publicerat

Hej & välkommen hit! ;)

Publicerat

Tjipp å välkommen hit ;)

Publicerat

Hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!

Publicerat

Välkommen! 

Publicerat

Välkommen hit! B)

Publicerat

Hej och välkommen Jr Zeke! Kul att du med är här! Hör gärna av dig om du/ni far förbi skästra och har en stund över så vi får bju på lite fika!

Mvh Jonas

Publicerat

Välkommen :rolleyes:

Mvh/Robster

Publicerat

Hej och välkommen! :rolleyes:

Själv har jag en (framtida) jaktmark i Huskölen där jag planerar att jaga fågel med norrbottenspets.

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat
  • Författare

Själv har jag en (framtida) jaktmark i Huskölen där jag planerar att jaga fågel med norrbottenspets.

Tyckte att jag var halvskaplig på geografi ända tills jag hörde Huskölen? vart ligger det?

Mvh Hans

Publicerat
Tyckte att jag var halvskaplig på geografi ända tills jag hörde Huskölen? vart ligger det?

Mvh Hans

Här ungefär: http://kartor.eniro.se/query?what=map_adr&...;H%C4RJEDALEN;1

Stället tillhör på något vis både Jämtland, Härjedalen och Hälsingland/Gästrikland på samma gång. Fråga mig inte hur för det kommer jag inte ihåg :D

Publicerat
Bynamnet finns i alla länen. Är det det svaret Kristin du sökte efter. Titta i länken!

http://www.google.se/search?client=firefox...+p%C3%A5+Google

:wub:

Som jag har fattat det så ligger "mitt" Huskölen i Jämtlands län, en Härjedalsk kommun och så inom nåt som hör till Hälsingland/Gästrikland (som ett exempel - jag kommer inte ihåg exakt hur det förhåller sig). Det är alltså ett mycket eftertraktat ställe eftersom alla verkar vilja ha det ;) En sökning efter Huskölen på Eniro gav två resultat: Huskölen - Ytterhogdal och Huskölen - Sälen, och detta är definitivt Huskölen - Ytterhogdal.

Jag ska upp till Hälsingland nästa vecka så jag kanske kan få det förklarat för mig hur detta hänger ihop. Återkommer med en rapport :D

Publicerat
Som jag har fattat det så ligger "mitt" Huskölen i Jämtlands län, en Härjedalsk kommun och så inom nåt som hör till Hälsingland/Gästrikland (som ett exempel - jag kommer inte ihåg exakt hur det förhåller sig). Det är alltså ett mycket eftertraktat ställe eftersom alla verkar vilja ha det :D En sökning efter Huskölen på Eniro gav två resultat: Huskölen - Ytterhogdal och Huskölen - Sälen, och detta är definitivt Huskölen - Ytterhogdal.

Jag ska upp till Hälsingland nästa vecka så jag kanske kan få det förklarat för mig hur detta hänger ihop. Återkommer med en rapport ;)

Sorry Kristin! Fel från mig! :mad:

Publicerat
  • Författare
Här ungefär: http://kartor.eniro.se/query?what=map_adr&...;H%C4RJEDALEN;1

Stället tillhör på något vis både Jämtland, Härjedalen och Hälsingland/Gästrikland på samma gång. Fråga mig inte hur för det kommer jag inte ihåg :mad:

Ahaa, det är 2 mil (fågelvägen) från mitt jaktområde, byn Vås ligger i nordvästra hörnet på mitt område, och det ser ut att bli ett bra fågelår, har sett mycket tjäder och orre när jag varit ute å traskat på området.

Hans

Publicerat
Ahaa, det är 2 mil (fågelvägen) från mitt jaktområde, byn Vås ligger i nordvästra hörnet på mitt område, och det ser ut att bli ett bra fågelår, har sett mycket tjäder och orre när jag varit ute å traskat på området.

Hans

Då blir vi grannar då :lol:

Kul att det finns mycket fågel men man hade nog klarat sig utan de närliggande vargreviren :rolleyes: Det blir väl till att skaffa skyddsväst till hunden när det väl blir dags.