Publicerat Augusti 17, 201015 yr Gjorde om min senaste kniv rätt rejält. En 44 caliber remington hylsa infräst i huvudet ocf file work. Vad tror ni?? /Kimmo Lilja
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Jag har lekt med tanken att ta en culot från en hagelpatron (Hull Sovereign, vad annars ) och göra en liknande grej men den är lite för stor för att det skall bli snyggt... ...men din vart riktigt grann! Kan man t o m kanske ha den tillsammans med någon säkerhetsanordning a la knäppe på sliran? Hur som haver, skitsnygg!
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Coolt! Nästa kniv jag gör skall jag kanske ha en hylsa från 8x57'n såklart! Är ju dock inte klar med min senaste...
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Snyggt filework !!! Cool ide med hylsan hehe kunde man haft som reserv skott.. fast undrar hur stort skaftet blir till en hel 308w MVH Eas
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Författare heh heh, joo en hel 308 blir nog klurigt. Fast kulan till en 308 skulle kanske bli häftigt infräst i huvudet.. hmmm... Tål att funderas på. Wisard: Hade precis samma tanke som du angående sliran mvh Kimmo Lilja
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Författare En svart slida med jakt symboler inpautat i lädret på något sätt skulle säkert bli riktigt fränt
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Onödigt att kommentera... men måste fråga...har du LACKAT den? Gillar file work - det är snyggt!
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Författare Nejdå, inte lackad. ny oljad o då ser det lite glansigare ut.
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Författare Tackar. Joo, jag blev nöjd med den själv även om det är ett jäävla nötande med filarna.
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Tackar. Joo, jag blev nöjd med den själv även om det är ett jäävla nötande med filarna. Det kan jag skriva under på! Är klar med hälften av mitt filework på min första kniv med damaskerat blad och jag har just nu förbrukat: 5 nålfilar av modell svindyra 1 kedjefil till motorsåg 2 diamantfilar till min dremel Antingen skall man göra detta på ett mjukare blad eller så gör man grovjobbet innan man härdar bladet helt enkelt Har gjort filework på andra blad utan problem dock... Men det är riktigt snyggt!!!
Publicerat Augusti 17, 201015 yr Författare Joo, det är sant. Filar går det åt. Köper alltid ett gäng billigare nålfilar på clas ohlsson typ 25-30 stycken åt gången för jag vet att de går åt. Till den här fileworken har jag förbrukat en motorsågs fil och tre nålfilar rund. Köpte förr dyrare nålfilar men märkte att de håller knappt längre än billigare nålfilar så då blir det bättre att köpa ett gäng billigare. Känns lite tråkigt att bara kasta ett gäng filar när man gjort file work men så är det när man kommer på att man ska göra det när bladet är färdigt. Lättare är det när bladet inte är härdat men de går åt filar då med. mvh Kimmo Lilja