Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björnjakt i uppland!?

Featured Replies

Publicerat

Undrar bara varför inte det jagas björn i uppland eller ja bara norra uppland, är det rovdjursverkets idé! Då jaktkompisen hittat björnskit på jaktmarken! Har även hört talas om björnmöten med joggare och bärplockare!! enligt en sida jag hitta (http://www.de5stora.com/omrovdjuren/bjorn/utbredning/) står de att gränsen för björn går genom uppland värmland!!

Publicerat

Kan nog bero på att lst menar att det finns på tok för lite björn i Uppland för att det ska klassas som en jaktbar stam, vilket jag nog är beredd att hålla med om.

För att byta ämne så undrar jag däremot varför lo tilldelningen blev ganska låg i förhållande till obs och inventeringen.

Publicerat
Kan nog bero på att lst menar att det finns på tok för lite björn i Uppland för att det ska klassas som en jaktbar stam, vilket jag nog är beredd att hålla med om.

För att byta ämne så undrar jag däremot varför lo tilldelningen blev ganska låg i förhållande till obs och inventeringen.

Antagligen för att dom vill ha mer spridning på lodjuren att dom ska komma längre ner i landet. De är den enda anledningen jag kan komma på. Synd på vår rådjurstam dock för den blir rätt så lidande.

Publicerat
Antagligen för att dom vill ha mer spridning på lodjuren att dom ska komma längre ner i landet. De är den enda anledningen jag kan komma på. Synd på vår rådjurstam dock för den blir rätt så lidande.

Jo så är det. För lida får den

Publicerat
  • Författare
Jo så är det. För lida får den

Ja synd på rådjuren ja! Som fått stå emot vintern rävarna och lo! Man tycker dem borde höjt antalet ist då det finns mycket lodjur!