Publicerat Augusti 19, 201015 yr Hej alla glada och marklösa småviltsjägare:) Är det någon som är sugen att följa med eller vara med och jaga småvilt tsm med mej och dem lokala gubbarna? jag är en ganska nybliven jägare men har varit med far min på jakt sedan jag inte ens kunde gå Det är dåligt med jaktkamrater här, bara lata tonåringar som sover och sitter vid dumburken hela nätterna och dagarna:S Så är det någon som är sugen på att jaga med mej någon helg så hör av er, boende fixar jag givetvis gratis:) det enda ni får stå för är jaktkort vet inte vad det kostar per dag men inte dyrt alls inte över hundringen aif:) Vi har det mesta vilt här på mina marker:) Riktigt gott om räv. Gås. svartfågel. Skogsfågel, hundar finns det gått om. Grävling är det lite mindre men dom finns. Hare vimlar det om. Gräsänder finns det gott om. Rådjur finns det gott om. Nackdelen är att det finns Varg på marken, våran egen hund blev mat för ett års sen!:/ så ni som är sugen våga höra av er, åldern spelar absolut ingen roll. kan bli riktigt roliga helger:) Mobil: 070 33 62 413 MVH
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Jag är självfallet intresserad, kan komma att ringa efter jobbet idag. /Christian
Publicerat Augusti 19, 201015 yr Författare Jag är självfallet intresserad, kan komma att ringa efter jobbet idag. /Christian Ska tillägga att jag ska jaga björn nu framöver, efter det som det är aktuellt:)
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare ooh, skulle vara kul med lite fågeljakt!! japp:) en kompis som jag jagar med en del har nu 2 fågelhundar och en som dem lånar så de finns 3 st. Dagkort kostar 50kr här där jag jagar, kommer inte ihåg exakt hur stor marken är men det kan jag återkomma med:)
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Väldigt bra initiativ! Synd bara på vargarna men det kan ju vara en extra krydda om man får se en sådan i vilt tillstånd också.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Väldigt bra initiativ! Synd bara på vargarna men det kan ju vara en extra krydda om man får se en sådan i vilt tillstånd också. Ja det är lite tråkigt när man är uppväxt med rävjakt med drivande hund och har det som "favoritjakt" då den nu har minskat med ungefär 65% här efter det. Jag har ingen egen stövare då jag inte har tid eller plats för det men känner många som har och dem drar sig för ta med sig sina kära jaktkompisar ut i skogen. men men så är det och de är bara att acceptera:) MVH
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Skulle va kul å jaga gräsänder, hund har jag själv så de e inga problem!