Publicerat Augusti 20, 201016 yr Hörrni vad gäller egentligen numer för att beställa kolvar från USA? Funkar det eller är det kört? Ingen på E-bay ställer upp och skickar iallafall.
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Hörrni vad gäller egentligen numer för att beställa kolvar från USA?Funkar det eller är det kört? Jag fick min McMillan kolv på posten häromdagen! Så dom skickar i alla fall som vanligt!
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Både Manners och Mc Millan skickar som vanligt,mycket hjälpsamma på bägge företagen. Ingen privatperson eller mindre företag lär nog göra det däremot. /Mike
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Jag köpte en kolv på ebay i vintras från Usa och var inga problem utan problemet brukar vara hitta någon som vill sälja utomlands så bästa är om du har någon du känner i Usa som kan köpa och skicka vidare Om jag minns rätt så var frakten med riktigt billig och slapp även tull och moms Har aldrig behövt betala tull och moms och jag har köpt en hel del saker genom åren
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Om jag minns rätt så var frakten med riktigt billig och slapp även tull och moms Har aldrig behövt betala tull och moms och jag har köpt en hel del saker genom åren Med rätt kontakter är allt möjligt /Mike
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Författare Hittade en butik som efter mailkonversation ska skicka en kolv till mig. Sweet!
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Hittade en butik som efter mailkonversation ska skicka en kolv till mig. Sweet! Törs man fråga vilken butik det var?
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Uppdaterar frågan, skickar inte posten kolvar? Går det under vapendelar som är förbjudna sedan 2010?
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Jag fick min nya McMillan kolv för två veckor sedan,inga konstigheter med något. Företag skickar kolvar precis som tidigare,posten levererar dom som allt annat,privatpersoner på andra sidan pölen orkar inte med papperarbetet det innebär. /Mike
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Både Manners och Mc Millan skickar som vanligt,mycket hjälpsamma på bägge företagen. Ingen privatperson eller mindre företag lär nog göra det däremot. /Mike När man nuförtiden köper vissa vapendelar, tex stockar till jaktgevär, från USA (som skickas bara till vissa länder däribland Sverige) brukar man i sin order få ange något liknande nedanstående (exempel från rifle-accuracy.com där man beställer Bell&Carlson från fabrik)...detta för att exportören skall kunna fixa ett exportintyg för just dig som kund. Det är väl detta som känns för krångligt för de allra flesta privatpersoner 'over there' --------------------------------------------- "I the above referenced purchaser, by my action of placing this purchase order with Aftermarket Innovations, Certify that I have complied with the import regulations of the government of my Country and that an Import Certificate is not required for me to import the items listed above and that they are for personal use on a civil use sporting firearm and that I will not divert, transship or re-export the items described herein without the prior approval of my Government."
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Har precis lagt en order på 24hourcampfire.com på en ny McMillan-stock till min Sako Varmint. Blev den nya modellen A-3 Sporter...även kallad 'Tactical Hunter'...en jaktvariant av deras taktiska A-3. Molded-in färg i marble-mönster 50% svart, 30% grönt, 20% ljusgrått. Skall bli otroligt skoj att få packa upp paketet från 'over there' om några månader