Publicerat Augusti 20, 201015 yr min farbror prata om att han hade sett personer som hade en slaktgalje som dem hängt på väggen, fast istället för att hänga rådjuret i benen så hängde man det i halsen, skulle vara lättare att flå så, men jag har inte sett något sådant någon här inne som vet vad han pratar om? eller kanske till och med har bild på hur en ser ut? skulle vara bra är intresserad av att göra en sådan:)
Publicerat Augusti 20, 201015 yr Bänd isär en framgaffel från en cykel lite grann och montera denna på väggen pekandes lite uppåt så är det klart! Funkar faktiskt riktigt bra.
Publicerat Augusti 20, 201015 yr Författare pekandes uppåt? fick nästan för mig att den skulle peka nedåt så att viltet kom ifrån väggen, du har ingen bild på din konstuktion?
Publicerat Augusti 20, 201015 yr pekandes uppåt? fick nästan för mig att den skulle peka nedåt så att viltet kom ifrån väggen, du har ingen bild på din konstuktion? Jorå den skall vara utåt men se till att gafflarna pekar lite uppåt, annars kan rådjuret halka ur.
Publicerat Augusti 20, 201015 yr Funkar även bra att hänga dem i en krok i halsen/käken. Hänga vilt i bakbenen ska inte vara nån höjdare då benen/muskulaturen får en helt onaturlig ställning vilket ger sämre kött. Hur ofta ser man rådjur/älg med bakbenen rakt bakåt liksom? Går dock bra att bäckenhänga dem.