Publicerat Augusti 21, 201015 yr jag har bestält en ny pipa i cal 6mm men funderar vilken caliber jag ska göra . funderar mellan 6br norma , 6cx el 243 win . ska jaga rådjur med den , viken tycker ni är bäst? pipan blir i mynningen 23 mm
Publicerat Augusti 21, 201015 yr ta mig tusan 6mm br blir mitt val, du tycker inte pipan blir lite för grov för jakt.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr jag har bestält en ny pipa i cal 6mm men funderar vilken caliber jag ska göra . funderar mellan 6br norma , 6cx el 243 win . ska jaga rådjur med den , viken tycker ni är bäst? pipan blir i mynningen 23 mm Misstänker att Stenroos sätter pipan åt dig hämtade min 243 hos han förra helgen och den skjutet och dödar som en gud,den är för övrigt just 23mm i mynningen. En god vän har pipat om en Tikka T3 till 6XC och den skjuter äckligt bra den med trots att den bara är 22mm i mynningen 6br har jag ingen koll på men mellan de två förstnämnda är valet precis vilket som. I ditt fall är det väl valet lättare och billigare med finska komponenter om du handladdar? Då torde 243 vara det logiska valet? /Mike