Publicerat Augusti 24, 201015 yr Ja det var dags köpa ny optik till både älgbössan och 222an... Behöver råd och ideer vad jag ska ha Tikka T3 battue lite 308 främst älg och kanske björn om tillfälle ges... Har en aimpoint men tänkte ha ett till med lite förstoring Har varit inne på 2-7 x ? eller lägre eller högre ? har leopold qr fäste Pris vet jag inte riktigt men 2000-4000 helst ett begagnat sikte kan även köpa nytt och är man inte nöjd kan man alltid sälja å köpa nytt... Riktmedel har jag inte en aning om alls... Helt nollad på kikarsikten vad man ska ha... Sen har jag 222an som har kass kikare upptäckte jag nu att den måste verkligen bytas sitter en gammal tasco 3-9 x 50 tror jag det var Där funderar jag på allt från 3-9 x 40 och är intresserad av vad som helst Bössan kommer användas till rå och fågel samt även räv och säkert mer vilt... Pris vet jag inte heller men allt är intressant men 2000-4000:- och gärna begagnat sätter jag på den med... riktmedel vet jag inte heller... Kom med ideer och tips! Intresserad av det mesta och inte heller så brydd i ett visst märke utan hellre kvalite och mest för pengarna... Därför med jag kan tänka mig andra förstoringar än det jag uppger