Publicerat Augusti 24, 201015 yr Vilken antenn har ni till era Astros? Jag har förutom originalantennen(som inte är något alternativ) den vanliga mjuka skogsantennen. Jag tycker inte skogsantennen räcker heller, 1,5-1,9 km brukar min kontakt med hunden brytas. Har sett att det finns några varianter, vilken antenn är bäst i räckvidd respektive hantering?
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Såg en ny antenn till Astron som skall ha bra räckvidd enligt tester. Den är både teleskopisk och fällbar. Den säljs på www.rovviltsbutiken.com . Har inte testat den själv. Kolla in den! / Lars
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Jag har trådantenn till både hund och hand enheten, hade en jakt som "buktade" uppe i ett berg på grannmarken nu på morgonen och fast det va ca 4km till hundarna så tappade jag inte kontakten på hela tiden ca 3-4 tim
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Jag har den långa mjuka skogsantennen, funkar bra här i tätskogen, visst blir det något tapp i bland när tösen försvinner in i värsta granbusken, men det är så pass korta stunder så det gör inget just.
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Tänkte låna tråden lite! och fråga hur ni har löst det med och ha både jaktradio och astron i fickorna när skotttillfälle ges själv tänkte jag be svärmor och sy en ficka till under vänsterfickan(där jag har jaktradion)! Eller finns det bättre lösningar hörde att zodiac hade kommit med en sele som man kunde ha både jaktradio och astro i!? MVH André
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Tänkte låna tråden lite! och fråga hur ni har löst det med och ha både jaktradio och astron i fickorna när skotttillfälle ges själv tänkte jag be svärmor och sy en ficka till under vänsterfickan(där jag har jaktradion)! Eller finns det bättre lösningar hörde att zodiac hade kommit med en sele som man kunde ha både jaktradio och astro i!? MVH André Jag har radion i en Zodiac-sele på vänster sida av bröstet, med antennen pekandes över axeln, och astron sittandes med bältesklippet på vänster sida i midjebältet, tycker det funkar mycket bra för mig som är högerskytt. Det finns mycket riktigt en sele som tar bägge apparaterna.
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Tänkte låna tråden lite! och fråga hur ni har löst det med och ha både jaktradio och astron i fickorna när skotttillfälle ges själv tänkte jag be svärmor och sy en ficka till under vänsterfickan(där jag har jaktradion)! Eller finns det bättre lösningar hörde att zodiac hade kommit med en sele som man kunde ha både jaktradio och astro i!? MVH André Har en ficka för garmin 60 som jag köpt på Recon vildmark i uppsala, satt den på ryggsäckens axelband kan ha den utfälld med displayen mot dig enkelt att slå en koll vart hunden är.
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Jag har radion i en Zodiac-sele på vänster sida av bröstet, med antennen pekandes över axeln, och astron sittandes med bältesklippet på vänster sida i midjebältet, tycker det funkar mycket bra för mig som är högerskytt.Det finns mycket riktigt en sele som tar bägge apparaterna. Vart nånstans kan man köpa zodiac sele då?? Var in på zodiacs hemsida men hitta inget! MVH André
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Vart nånstans kan man köpa zodiac sele då?? Var in på zodiacs hemsida men hitta inget! MVH André Hyltelantmän och Jakto har... Vet inte om det är Zodiak men något liknande iaf...