Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

lite osäker här nu

Featured Replies

Publicerat

jag sitter i startgropen att fixa ihop mina första 5 skott här nu till .222R men jag tänkte mej inte riktigt för när jag beställde kulorna utan jag tog V-Max 50 gr lite kasst med laddata men men det löser sej iom att det finns internet

men jag hittar inte nån min eller max laddning för n-200 bara färdiga laddningar typ 20.2 gr

men på normas hemsida så finns det en kula i 50 gr som ska ha 19 gr i min och 20,4 gr i max

kan jag starta på den min-laddningen ??

sen jag har mätt COL på vapnet och fick fram 55,30 har tänkt att försöka lägga mej på 55,1 rätt? fel?

Publicerat

Japp.

sen jag har mätt COL på vapnet och fick fram 55,30 har tänkt att försöka lägga mej på 55,1 rätt? fel?

Du menar att max patronlängd i ditt vapen är 55,3 med den kulan? Jag skulle nog gå ner nån millimeter i patronlängd iaf. Själv så kör jag på friflykter runt 2 mm i 222. Du kan nog se på patronen när patronlängden ser "harmonisk" ut. Kulan behöver ju sitta ett antal millimeter ner i halsen så att halsen har ett bra grepp om kulan.

Publicerat

EDIT: jag laddade V-Max 50 i min f.d. Sako Vixen Varmint 222 till 55,1 mm COL.

Publicerat
  • Författare
Japp.

du är en ängel tack

Du menar att max patronlängd i ditt vapen är 55,3 med den kulan? Jag skulle nog gå ner nån millimeter i patronlängd iaf. Själv så kör jag på friflykter runt 2 mm i 222. Du kan nog se på patronen när patronlängden ser "harmonisk" ut. Kulan behöver ju sitta ett antal millimeter ner i halsen så att halsen har ett bra grepp om kulan.

ja max patronlängden

Publicerat
jag sitter i startgropen att fixa ihop mina första 5 skott här nu till .222R men jag tänkte mej inte riktigt för när jag beställde kulorna utan jag tog V-Max 50 gr lite kasst med laddata men men det löser sej iom att det finns internet

men jag hittar inte nån min eller max laddning för n-200 bara färdiga laddningar typ 20.2 gr

men på normas hemsida så finns det en kula i 50 gr som ska ha 19 gr i min och 20,4 gr i max

Startar du på Normas min laddning så bör du vara rätt ute, likaså om du använder COL enligt deras data.

Publicerat
  • Författare

ok så jag kan köra med normas col 53 mm

fan det är nästan ett IQ test att komma in i krutburken

Publicerat
  • Författare

så där testladdningen färdig dock fick COL bli 54.2 ist för normas 53 mm har ändå 1,1mm kortare än vad jag har testat fram på vapnet 55,30mm

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

vissa idioter ska inte handla på internet speciellt när man köper icke norma grejer :P

nu har jag köpt på mej winchester powerpoint 64 gr idiot som man är så kollade jag ju bara på vikt (över 60 gr) samt att det var blyspets

dock hittar jag ingen laddata för 64 gr med N-200

närmaste jag har kommit är min 18 gr och max 19 gr för 62 gr kula

är den datan användningsbar iom skillnaden på 2 gr ??

är till en kombi denna gång