Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Burris Fullfield 2: 3-9x40

Featured Replies

Publicerat

Burris Fullfield 2: 3-9x40 Varit och kollat på detta sikte... Skulle vilja höra om någon vet något om det som har det eller hört något om det ? Ser ju riktigt fint ut men vill som veta mer om det är något att ha ?

http://www.jaktbutiken.se/produkter/283.57...40%20Kikarsikte

Publicerat

Jag har ett på 22:an. Vad exakt är det du vill veta?

Så här å rak arm tycker jag att det är svårt att få fokus på mål och hårkors samtidigt, speciellt vid hög förstoringsgrad. Ingen höjdare i skymning eller motljus heller.

Publicerat
  • Författare
Jag har ett på 22:an. Vad exakt är det du vill veta?

Så här å rak arm tycker jag att det är svårt att få fokus på mål och hårkors samtidigt, speciellt vid hög förstoringsgrad. Ingen höjdare i skymning eller motljus heller.

Ja om det är värt pengarna köpa ett sånt ute efter nytt sikte och vart in på två butiker och båda ville sälja dessa :) även kikade jag på redfield och även leopold... man får olika råd om vad man ska köpa överallt så man vet inte vad man ska lyssna på :)

Publicerat

Jag har aldrig hållt i ett, då jag ska egentligen inte uttala mig, men de är lovordade i massa tester.

Publicerat
Ja om det är värt pengarna köpa ett sånt ute efter nytt sikte och vart in på två butiker och båda ville sälja dessa :) även kikade jag på redfield och även leopold... man får olika råd om vad man ska köpa överallt så man vet inte vad man ska lyssna på :)

Att bara ha det till älgjakt funkar nog fint om det är det du avser använda den till. Jag tror inte jag hade köpt ett för det priset (gav 990:- i en utförsäljning), utan jag hade nog kikat efter ett begagnat Helia eller motsvarande för en liten slant till.

Publicerat

Tror Mr.Mouser har haft ett antal Burris, jag skulle fråga honom om jag var du - han har förmodligen bra koll på vilka linjer av siktet som är bra och mindre bra :)

Publicerat
  • Författare
Att bara ha det till älgjakt funkar nog fint om det är det du avser använda den till. Jag tror inte jag hade köpt ett för det priset (gav 990:- i en utförsäljning), utan jag hade nog kikat efter ett begagnat Helia eller motsvarande för en liten slant till.

Ja jag är ute efter helst ett begat sikte men verkar inte lätt hitta något :D kikade nu på nätet torsbohandels har ett

Leopold vx-I 3-9 x 40 3300:- torsbohandels Verkade ju okej men jag vet inte man vill ju helst lägga ut så lite pengar som möjligt å få bästa möjliga :D

Ja blir ju mest älg och har ju ett aimpoint med som jag också ska använda mig av :)

Publicerat
  • Författare
Tror Mr.Mouser har haft ett antal Burris, jag skulle fråga honom om jag var du - han har förmodligen bra koll på vilka linjer av siktet som är bra och mindre bra :)

Okej kanske får kolla med han om han inte upptäcker denna tråd :D

Publicerat

Jag har 2 st Burris FF 2, ett 3-9x40, köpt i år, och ett 4,5-14x42, som jag haft i några år.

Bägge har ballisticriktmedlet.

Mycket optik för pengen är min åsikt, 4,5-14 funkar utmärkt till månskensskytte i vinternatten, samt lock och vak i skumljuset.

den är iofs inte lika vass som den Helia 3-10x40 som jag har på 222:an, men den räcker väldigt långt ändå.

3-9 har jag inte hunnit prova i mörker ännu, den sitter på 30-30:n som ju inte är mitt förstaval på natträven.

Mekaniskt tycker jag de är helt ok, och jag funderar på att köpa mig två Burrisar till faktiskt. :)

Publicerat
  • Författare
Jag har 2 st Burris FF 2, ett 3-9x40, köpt i år, och ett 4,5-14x42, som jag haft i några år.

Bägge har ballisticriktmedlet.

Mycket optik för pengen är min åsikt, 4,5-14 funkar utmärkt till månskensskytte i vinternatten, samt lock och vak i skumljuset.

den är iofs inte lika vass som den Helia 3-10x40 som jag har på 222:an, men den räcker väldigt långt ändå.

3-9 har jag inte hunnit prova i mörker ännu, den sitter på 30-30:n som ju inte är mitt förstaval på natträven.

Mekaniskt tycker jag de är helt ok, och jag funderar på att köpa mig två Burrisar till faktiskt. :)

Som det är nu för min del så är det ju ofta ljust ute då jag jagar älg kan ju va lite skymmning på morgonen och att det är grå disigt ute vid dåligt väder men för korta håll ska ju aimpointen användas utan denna ska väl mer vara med som reserv och på längre håll och kan ju bli så att den kommer bli förstahandsvalet med :D och även att jag kan använda bössan till annat då jag har 4moa på aimpointen hade inte valt det i dag :D

Publicerat

Fritid och vildmarksliv har Redfield 3-9x40 för tror det var 2190 och 4-12x40 för 2490...

Tycker jag är okej pris med tanke på garantin

Publicerat
  • Författare
Fritid och vildmarksliv har Redfield 3-9x40 för tror det var 2190 och 4-12x40 för 2490...

Tycker jag är okej pris med tanke på garantin

Jo jag vet dom har dom här i stan för samma pris men hur är dessa sikten ? har du nån koll på det ?

Men då man sett priset i usa blir man sugen på ta ett där i från :)

Publicerat
Jo jag vet dom har dom här i stan för samma pris men hur är dessa sikten ? har du nån koll på det ?

Går väl inte att köpa från USA längre på grund av att det klassas som vapendel?

Publicerat

verkar som the optic zone funkar kapten krok.

Det är leupold som tillverkar redfield och leupolds garantier följer med. Jag tror jag kolla att man spara ca 500 kr kanske 700 om man slipper betala tull. Men då blir ju garantin mycket svårare att utnyttja. Dyrt att skicka kikare till usa och tillbaka.

Tror inte du hittar NY vettig 3-9 optik för bättre peng i sverige. Burrisen ligger väl på 2500 någonting...

Publicerat
  • Författare
Går väl inte att köpa från USA längre på grund av att det klassas som vapendel?

I vintras lyckades jag få köpa en kolv men vet inte hur det är nu inte kollat alls och även på om jag e sugen på beställa ett för priset så känner jag jag helst velat ha ett sikte i går så blir nog inte importera då det tar lite längre tid :)

Publicerat

:angry: Hej

Har ett Redfield Revulution 3-9x40 med duplex sikte och är mkt nöjd.Köpte det i Usa, gav där 149 dollar + tax (10 dollar).Tog hem det i resväskan.Den röntgades utan invändningar.Tycker att summan av allt så är det mkt prisvärt.

/Dennis 26

Publicerat
  • Författare
verkar som the optic zone funkar kapten krok.

Det är leupold som tillverkar redfield och leupolds garantier följer med. Jag tror jag kolla att man spara ca 500 kr kanske 700 om man slipper betala tull. Men då blir ju garantin mycket svårare att utnyttja. Dyrt att skicka kikare till usa och tillbaka.

Tror inte du hittar NY vettig 3-9 optik för bättre peng i sverige. Burrisen ligger väl på 2500 någonting...

Ligger helt klart i vettig peng :D Jo burrisen 2345:- hos jaktbutiken.se och har ligger ju här i stan B)

Publicerat
  • Författare
:D Hej

Har ett Redfield Revulution 3-9x40 med duplex sikte och är mkt nöjd.Köpte det i Usa, gav där 149 dollar + tax (10 dollar).Tog hem det i resväskan.Den röntgades utan invändningar.Tycker att summan av allt så är det mkt prisvärt.

/Dennis 26

Jo såg priset i usa och vad dom tar här och man sparar ju lite men jakten är nära så kan va värt ha det innan dess å köpa i sverige och med tanke på garantin B)