Publicerat Augusti 25, 201015 yr Har precis tagit min jägarexamen och är nu ute efter en bra men billig allround studsare inklusive kikare. Måste funka för älg, vildsvin på åtel, bock. 308w eller 30-06 har jag tänkt mig. Behöver hjälp, hur ska jag få ihop ett optimalt paket med bössa + kikare för under 10 000? Nytt såväl som begagnat är ok. Tacksam för några förslag på bra paket...
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Har precis tagit min jägarexamen och är nu ute efter en bra men billig allround studsare inklusive kikare. Måste funka för älg, vildsvin på åtel, bock. 308w eller 30-06 har jag tänkt mig. Behöver hjälp, hur ska jag få ihop ett optimalt paket med bössa + kikare för under 10 000? Nytt såväl som begagnat är ok. Tacksam för några förslag på bra paket... Kika runt hos handlare i närheten där du bor och kläm och känn på bössor se vad du tycker om för bössa kolla även på nätet sen och blocket... Finns en uppsjö med bössor... Kikare är ju ett annat problem det letar jag sj en och har inte en aning vad man ska ha. Men räkna bössa ca 5-6000:- och kikare för resten då tror jag du får ut ett fint paket eller lite billigare bössa och ännu mer på kikaren Det är en djungel välja... titta efter sako,tikka, remington,mfl bättre begagnade finns mycket finns ju även äldre men och gärna in hos en välsorterad handlare och känn så du får en uppfattning om vad du vill ha Finns ju även nya bössor för 6-7000:- men jag hade gått på begagnat... Hade nog valt 308 haft 30-06 och bytt till 308 men kolla bägge kalibrar finns nog mer 30-06 på begat marknaden
Publicerat Augusti 25, 201015 yr du köper en beggad m55 tikka för typ 3-4000kr och sen går du och köper en begagnad zeiss 3-9 eller 4-12 x 50mm eller liknande för resten av pengarna så klarar du dig finfint! Kalle
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Har precis tagit min jägarexamen och är nu ute efter en bra men billig allround studsare inklusive kikare. Måste funka för älg, vildsvin på åtel, bock. 308w eller 30-06 har jag tänkt mig. Behöver hjälp, hur ska jag få ihop ett optimalt paket med bössa + kikare för under 10 000? Nytt såväl som begagnat är ok. Tacksam för några förslag på bra paket... Här har du en fin Husqvarna 1640 30-06 inkl Weaver 3-9x40 för 3800 kr. http://www.vildmarkcity.se/ Eller denna Sako Hunter i samma kaliber inkl. Pecar kikarsikte för 7950 kr. http://www.interjakt.com/goteborg/begagnade-vapen/vapen/652
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Författare Tack för svaren! Var på väg att införskaffa nån form av ny budgetbössa men nu har jag bestämt mig för att leta upp någon gammal Tikka eller Sako. Vilka vapenbutiker inom bilavstånd från Stockholm har stort utbud av begagnat? Har tänkt besöka Svante Nilsson i Uppsala nu i veckan...