Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kolvkamshöjare

Featured Replies

Publicerat

Är det någon här på forumet som testat modelen av kolvkammshöjare som är gjord av neopren och man lägger i mellan någon form av mellanlägg för att få upp höjden?

Jag känner att det finns en risk att det inte blir stumt mot kinden utan mjukt och vingligt. Om det fungerar så måste det ju vara ett bra och billigt alternativ.

Publicerat
Är det någon här på forumet som testat modelen av kolvkammshöjare som är gjord av neopren och man lägger i mellan någon form av mellanlägg för att få upp höjden?

Jag känner att det finns en risk att det inte blir stumt mot kinden utan mjukt och vingligt. Om det fungerar så måste det ju vara ett bra och billigt alternativ.

Läste om den i nån tråd på forumet ska se om jag minns vilken återkommer :)

Publicerat

den funkar kanon! dock så får man dra en par remsor eltejp på underlägget så det inte gliden på kolven när du skjuter.

Har höjt min ca 7 mm + att man kan ha extra ammo lättillgängligt

11665_lar.jpg

11666_lar.jpg

Publicerat

Jag har en sån (dock utan patronhållare som den på bilden) gjord i typ neopren med skumgummi mellanlägg för att justera höjden. Jag tyckte den var ruskigt bra! Hade den på min Remington 700 SPS, alltså med syntetisk kolv, och den satt som smäck! MarkusR har en likadan som han hade på sin Win 70 med trästock, och jag vill minnas att han klagade lite på att den inte satt så bra som han ville.

Publicerat
  • Författare
den funkar kanon! dock så får man dra en par remsor eltejp på underlägget så det inte gliden på kolven när du skjuter.

Har höjt min ca 7 mm + att man kan ha extra ammo lättillgängligt

11665_lar.jpg

11666_lar.jpg

Blir nog till att skaffa en sådan :angry:

Publicerat

Jag har en sådan, inget att anmärka på. Har den på min Ruger 7mm och den funkar bra, men har hitills bara varit på skjutbanan med den.

Publicerat

Ersatte silvertapen och den smala målare roller som satt under den samma med en sådan neopren strumpa och ett 4cm inlägg. Funkar hyfsat.. men jag tycker det har en förmåga att glida ner på sidan av kolven efter några smällar. Snyggare än silvertapen iaf :D
Publicerat

Har en sån! dubbelhäftande tejp behövs på min sitter inte still åt något håll än!

• 2 years later...
Publicerat

Har man en fin träkolv som man vill vara rädd om kanske kolvkamshöjare i neopren blir lite väl tätt? Då kanske det här är näst bästa kolvkamshöjare alternativet (http://www.jaktkit.c...are-raptor.html) till att bygga om kolven.

kolvkamshojare-raptor.jpg

Publicerat

På blasern är det problem att dra ut slutstycket om man använder den här, lite väl drygt att ta av och på varje gång man ska ta ur slutstycket.... Värt att tänka på

Publicerat

Nu blev jag lite konfunderad? Vilken pratar du om? Den här kolvkamshöjaren (http://www.jaktkit.c...are-raptor.html) har jag använt mycket på Blaser och det har aldrig varit något problem att varken repetera eller ta ut slutstycket helt, med då har jag standard montage.

Om man har speciellt högt montage och behöver bygga upp mycket under och dessutom en gammal kikare som kräver att man ligger riktigt nära med ögat då kanske det krävs. Men det problemet kommer du nog aldrig ifrån när man ska avlägsna Blasers långa slutstycke. Jag tycker att det går snabbt att lossa de 3 snabbspännen och jag brukar ändå släppa på spännena lite så att kolven får svettas när man varit ute i kyla eller snö och väta

kolvkamshojare-raptor.jpg

• 2 weeks later...
Publicerat
http://www.snipercentral.com/karsten.htm Jag är inte ens uppe i 100 kr för den här. Dock får man räkna 2-3 timmars jobb....