Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Om isjonsson vill ha?

Featured Replies

Publicerat

Riktigt bra !

Med extremt mycket glada hälsningar !

• Svar 131
  • Visningar 22,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Riktigt bra !

Med extremt mycket glada hälsningar !

..och Jonsson är väldigt nöjd över Kimmos arbete. Gubbarna i jaktlaget blev lite sotis när dom säg den idag vid mitt bälte. :lol::D

• 1 month later...
Publicerat

Tjena kompis!

Nu är kniven invigd fullt ut med en urtagning på egen skjuten älgko i lördags och den fungerade bra och så bössan också som jag köpte i våras. <_< En lyckad dag i skogen. ;)

Gör du buköppnare också med trubbig spets så att inte spetsen sticker hål på inälvorna? Visst kan jag hantera en kniv vid urtagning men det går smidigare med en buköppnare. :P

Något i denhär stilen hade jag tänkt mig.

http://www.poff-tech.se/foto/9114.jpg

http://www.jakt.se/uploaded/2448-1-L.jpg

:D

Du kan ju pm:a mig ett pris. :D

post-144-1287372143_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Hej. Vad kul :angry:

I norrland är det lite finare älgar än här :)

Du har PM

mvh Kimmo

Publicerat
Hej. Vad kul :D

I norrland är det lite finare älgar än här :huh:

Du har PM

mvh Kimmo

Tack kompis! Du har fått svar också. Nu har jag 2 hjärtan i frysen och börjar närma mig 100 kg älgkött. Härligt! :D

Snart kommer en leverans av äkta fjällröding ner från fjället. Ej odlad. Tror du att vi behöver svälta??? :D;):D

Publicerat

Vilken fin kniv det var! Hade missat tråden tidigare och undrat lite hur den skulle se ut. Den var ju vacker som ett smycke. Fast något annat var i och för sig inte att vänta. :)

Grattis till kniven - och älgen!

Publicerat
Vilken fin kniv det var! Hade missat tråden tidigare och undrat lite hur den skulle se ut. Den var ju vacker som ett smycke. Fast något annat var i och för sig inte att vänta. :)

Grattis till kniven - och älgen!

Ja, den är vacker som ett smycke som du skriver och den var lätt att hantera vid urtagningen också. :)

Nej, det var det inte!

Tack! :D

• 4 months later...
Publicerat

Tjena Kimmo!

Om du vill ha Kimmo, så är proceduren igång nu?:rolleyes: Köttet ligger i saltlagen nu. :D

Jag nyttjar 4 av fruns rostfria bunkrarnu. 2 st 4 1/2 l och 2 st 2 1/2 l.:rolleyes:

Bunkrarna tar upp en stor del av utrymmet i kylen just nu. Mindre populärt hos frun.:rolleyes:

Köttet har börjat ändrat färg nu och har börjat bli så där lite gråaktigt som det ska göra.

Ser det bra ut kompis???:D:rolleyes:

post-144-0-84417600-1298707547_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Wohooo... :wub::wub: Oj oj. Kan lova att det vattnas i munnen.

Publicerat

Wohooo... :wub::wub: Oj oj. Kan lova att det vattnas i munnen.

Haha! Jag kan tänka mig det kompis!:lol:

2 älghjärtan från vuxna älgar samt lite putsbitar från stekar m. m. ligger i kärlen.:D

Jag vänder på köttet var 12:te tim så att alla sidor får lika mycket saltlag mot sig.:rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Skynda dig Skynda dig :D;):D Nej vars jag skojar. Man ska inte stressa ett hantverk för då kanske det inte blir bra ;) Jag vet att det du gör blir bra då jag haft glädjen att få äta det köttet du gjort. Faan så gott :)

Jag skulle nog hamna i skamvrån om jag avslöja hur fort det förvann här hos mig.

Publicerat

Haha! Det går inte fortare än vad det gör Kimmo!:rolleyes::lol: Helt rätt! Processen har sin tid. Ett hantverk tar sin tid.:lol: Visa lite tålamod nu kompis.:rolleyes::lol:

Jag kan föreställa mig det! Fick frugan smaka något av det el. gömde du det för henne??? Jag är själv inte dålig när jag börjar.:rolleyes::o:D

Publicerat

Skynda dig Skynda dig :D;):D Nej vars jag skojar. Man ska inte stressa ett hantverk för då kanske det inte blir bra ;) Jag vet att det du gör blir bra då jag haft glädjen att få äta det köttet du gjort. Faan så gott :)

Jag skulle nog hamna i skamvrån om jag avslöja hur fort det förvann här hos mig.

Med tanke på hur snabbt du fick till EDC kniven så tror jag mig veta hur snabbt köttet gick åt HAHA

/Jocke

Publicerat

Den björkbiten är ju helt enorm! Snygga linjer i kniven med, "Kimmostyle" :D

Mvh / Karl-Erik

Publicerat

Med tanke på hur snabbt du fick till EDC kniven så tror jag mig veta hur snabbt köttet gick åt HAHA

/Jocke

Haha! Typ 5 -10 min om han gick och satte sig i ett hörn och tokåt av det.:lol::rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Hah hah.... så sant, så sant. Frugan fick faktist ett par bitar okså men som tur :P är hon inte lika förtjust i det som jag är. hehheh.... Vet att jag fick gå upp på natten o dricka vatten. Blev lite mycket salt på en gång..

Publicerat

Hah hah.... så sant, så sant. Frugan fick faktist ett par bitar okså men som tur :P är hon inte lika förtjust i det som jag är. hehheh.... Vet att jag fick gå upp på natten o dricka vatten. Blev lite mycket salt på en gång..

Ja, jag minns att du skrev om det någon gång. En stor kittel med riktigt kokkaffe el. en platta pilsner går ju bra att ha jämte sig när man börjar äta av det. :lol::lol::lol::rolleyes:;):P

Publicerat

Nu har jag hängt upp hälften av köttet Kimmo!:D Ser det bra ut kompis???:rolleyes::lol:

Nu får du sitta hemma och dregla i några veckor innan ett paket kommer till dig.:lol:;):rolleyes::P

post-144-0-41436200-1298878567_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
:wub::wub::) Wohooo.. Ser kalas ut. Snart... snart... snart...
Publicerat

:wub::wub::) Wohooo.. Ser kalas ut. Snart... snart... snart...

Minst 3 v kompis får du sitta och dregla!:lol: :lol: :lol:

Kalasväder för torkning idag. Sol och +3 grader. Köttet hänger ju på norrsidan.:D

Publicerat

Oj oj där får du lite gott o tugga på Kimmo. :D

Jag har hört att samerna röker endel kött lite lätt o sen torkar det. Nån som smakat det. Det måste smaka jäkligt gott.

Seved

Publicerat

Oj oj där får du lite gott o tugga på Kimmo. :D

Jag har hört att samerna röker endel kött lite lätt o sen torkar det. Nån som smakat det. Det måste smaka jäkligt gott.

Seved

Rök ett älg- el. rådjurshjärta om du har tillgång till det. Det är väldigt gott också, men det gäller att man har dricka i närheten om man hetsäter för mycket på ett bräde.:rolleyes::D

Ja, han har att göra för ett tag men är han lika glupsk som han var när han fick ner några bitar i höstas så är det slut efter en vecka el. två.;):lol::rolleyes:

Publicerat

Rök ett älg- el. rådjurshjärta om du har tillgång till det. Det är väldigt gott också, men det gäller att man har dricka i närheten om man hetsäter för mycket på ett bräde.:rolleyes::D

Ja, han har att göra för ett tag men är han lika glupsk som han var när han fick ner några bitar i höstas så är det slut efter en vecka el. två.;):lol::rolleyes:

Ja det är riktigt gott det. Jag lämnade in lite hjärtan för några år sen. Jäkligt gott. Ha ha med som du säger det går åt lite pilsner till.

Ha ha ja jag förstår att det gick åt fort. :D

Seved

Publicerat

Ja det är riktigt gott det. Jag lämnade in lite hjärtan för några år sen. Jäkligt gott. Ha ha med som du säger det går åt lite pilsner till.

Ha ha ja jag förstår att det gick åt fort. :D

Seved

Ja, det är det! Jag har också hetsätit någon gång på kvällen men fick jag fick gå upp och dricka en ganska så stor kvantitet vatten mitt i natten.:rolleyes: Att man aldrig lär sig.:rolleyes::lol: Självförvållat heter det visst.:lol:

Publicerat
  • Författare

Kanon grejer ;)

Visst är det så att en del röker det först innan. Har ätit det med men tycker att det är en aning godare om man inte röker det först :)